Vriend Niels schreef: Jozef Israels?

Vet goed! Nu jij weer.

Vriend Niels

Goed zo Octr.

Welke Nederlandse band is verantwoordelijk voor de Nederlandse hit: Voltooid Verleden Tijd?

Is Ook Schitterend, tegenwoordig bekend onder de pakkende naam IOS.

Vriend Niels

Wie schreef het boek "Scheepsjongens van Bontekoe"?

Vriend Niels schreef: Los van de vraag van Niekjuh!! even een wat makkelijkere vraag: Tzipi Livni heeft het leiderschap van de Israëlische regeringspartij Kadima veroverd. Zij kan daardoor de tweede, vrouwelijk premier in de geschiedenis van de staat Israel worden. Wie was de eerste vrouwelijke premier? Wanneer regeerde zij? En welke oorlog voerde deze vrouw in die periode?

Ik denk de Jom Kippoer-oorlog, zij was ook premier tijdens het drama van de Olympische Spelen van Munchen(1968 als ik me niet vergis)..

Vriend Niels schreef: Los van de vraag van Niekjuh!! even een wat makkelijkere vraag: Tzipi Livni heeft het leiderschap van de Israëlische regeringspartij Kadima veroverd. Zij kan daardoor de tweede, vrouwelijk premier in de geschiedenis van de staat Israel worden. Wie was de eerste vrouwelijke premier? Wanneer regeerde zij? En welke oorlog voerde deze vrouw in die periode?

Volgens mij had zij de touwtjes stevig in handen tijdens Yom Kippoeroorlog, Ze zal, denk ik premier geweest zijn vanaf ongeveer 1971-1977. Maar dat is uit de losse pols. Weet iemand haar opvolger?

Welke twee journalisten van de Washington Post kwamen met het Watergateschandaal in 1972?

Forest Gump toch?

Haha, leuke manier om te verbloemen dat je het niet weet, Pytje! :)

Octr schreef: Welke twee journalisten van de Washington Post kwamen met het Watergateschandaal in 1972?

Dat was net op per seconde wijzer; toen de ene werd verteld wist ik de andere ook. Is het legaal dan het antwoord neer te zetten?

off-topic: Maurice, wat heb jij met de VS?

Om dit topic maar weet wat nieuw leven in te plazen:
In welke drie gevangenissen heeft Johnny Cash een live-LP opgenomen? Bonuspunten als je ook het jaartal weet..

Is Folsom Prison er niet eentje?

Die sowieso..

Octr schreef: Is Folsom Prison er niet eentje?

Is dat niet in 1971? (voor de bonuspuntjes, ik wist Folsom Prison namelijk ook!)

Nee, geen 1971.

Een ander moet San Quentin zijn. De derde weet ik echt niet.

Ik heb overigens een briljante vraag (al zeg ik het zelf). Ik mag hem misschien nog niet stellen maar doe het toch.

Er zijn drie landen lid van de EU en waar de Euro het officiële betaalmiddel is waarvan de hoofdstad niet aan een rivier ligt. Welke landen en hoofdsteden zijn dit?

Klopt, de tweede is San Quentin.
En wat Rinze´s vraag betreft, ik denk Madrid(Spanje) en Berlijn(Duitsland) sowieso...

Berlijn ligt aan de Spree, dus die is het niet. Brussel hoort er wel bij volgens mij en Luxemburg en Vaticaanstad kunnen vast ook wel, dat zijn er drie!!!

Madrid ligt aan de Manzanares. Vaticaanstad is niet lid van de EU en Brussel ligt aan de Zenne en Luxemburg aan de Alzette en de Pétrusse.

Sja, 't is wat je onder een rivier verstaat. Maar in principe ligt Athene daar ook niet aan.