Dan Quale is goed. Ik mis nog twee personen naast de twee door jou genoemde.

Kijk dat zijn de betere vragen: op de euro munt staat een oude Griekse munt met daarop een uil (van Athene).

De twee overige presidenten zijn Garfield en McKinley.
Wie stelt de volgende vraag?

annemarieke

Hm lastige vraag Maurice.. ik denk Niek die heeft de laatste goed beantwoord.

Ole Einar Bjorndalen

In welk land zijn vechtpartijen legaal op de voorwaarde dat beide partijen geregristreerd staan als bloeddonor?
& Wat is de kortste oorlog uit de geschiedenis?

De kortste oorlog in de geschiedenis was tussen de Britten en het Sultanaat van Zanzibar (hedendaags Tanzania) en duurde ongeveer een half uurtje.

Ole Einar Bjorndalen

38 minuten correct!

voordat ze je e-mail lezen dat je ze de oorlog verklaart is het al weer vrede,.... rare lui!

@Chris: dat land van je is ongetwijfeld Singapore.

Ole Einar Bjorndalen

fout, in paraguay is dit een gewoonte

Octr schreef: @Chris: dat land van je is ongetwijfeld Singapore.

ongetwijfeld fout!

Volgende vraag:

Bij welke band uit de jaren '60 hebben de volgende drie gitaristen gespeeld: Eric Clapton, Jeff Beck en Jimmy Page (van Led Zeppelin)?

Herbsgarden

Leuke vraag Niek! Ik moest het antwoord even Google-en, maar 't is een leuk feitje.

Een verder detail: Deze band stond aan de basis van Led Zeppelin.

Vriend Niels

Los van de vraag van Niekjuh!! even een wat makkelijkere vraag:

Tzipi Livni heeft het leiderschap van de Israƫlische regeringspartij Kadima veroverd. Zij kan daardoor de tweede, vrouwelijk premier in de geschiedenis van de staat Israel worden.
Wie was de eerste vrouwelijke premier? Wanneer regeerde zij? En welke oorlog voerde deze vrouw in die periode?

Dat was natuurlijk Golda Meir, maar wanneer ze regeerde weet ik niet precies...

Vriend Niels

Weet je ook die oorlog niet? Het is een bekende naam..
Maar je mag alvast een nieuwe vraag stellen. Doe maar eentje waarvan je denkt dat ik um weet. Dan lijk ik intelligent.

Ik ken genoeg Joodse oorlogen, maar tijdens welke zij premier was... dat heb ik moeten opzoeken.

Maar eh Niels, ik probeer het even in de artistieke hoek. Als we het toch over Joden hebben, van welke beroemde Joods-Groningse schilder is 'De Joodse Bruiloft'?

Vriend Niels

Jozef Israels?

Ha, die weet ik! Jom Kippoeroorlog van 1973.