Ik ben zo vrij om er zelf eentje te stellen.

Hoe heet de bedenker en oprichter van Facebook?

dat weet ik, mark zuckerberg. een heel jong iemand die op dit moment heel wat waard is.

wie wordt de nieuwe collegevoorzitter van de RuG?

Je moet een beetje moeilijkere vragen gaan stellen Stieneke...

Zuckerberg is goed trouwens.

Sibrand Poppema mag de stap van het UMCG naar de Oude Boteringestraat gaan maken... Zullen we dus afscheid moeten nemen van dr. S.K. Kuipers.

Op 20 juni 1999 speelde FC Groningen de allesbeslissende wedstrijd voor promotie naar de Eredivisie. Helaas werd deze wedstrijd verloren, waardoor het verblijf in de Toto-divisie met een jaar werd verlengd. Als gevolg van de teleurstelling werd de hele Grote Markt en omgeving op z'n kop gezet door voetbalhooligans en was Vindicat tijdelijk in staat van beleg. Welk evenement vond tegelijkertijd op deze Grote Markt plaats?

De kermis.

Van wie is eeuwige klassieker en mijn favoriete Nederlandse lied 'Brandend zand'?

annemarieke

Anneke Grönloh... en hierbij mijn excuses dat ik dat weet.

Hoe groeit taugé?

Van rechtsonder naar linksmidden.

Het topic uit het oog verloren. Het antwoord op mijn eigen vraag was Swinin' Groningen. Een evenement dat inmiddels ter ziele is gegaan. Overigens is de kermis enkel in mei en rond Bommen Berend. Qua datum was het dus ook helemaal niet mogelijk Rinze :wink:

bommen berend. haha webcie, dit werkt niet in feite

Voor iedereen die gisteren heeft opgelet bij Studio Sportzomer:

Bij welke drie ploegen zat het Nederlands elftal in 1974 in de poule?

En voor de bonus: wat waren de uitslagen?

De openingswedstrijd was tegen Uruguay, geen idee wat de uitslag was. Tegen Bulgarije werd gewonnen met 4-1 geloof ik en tegen Zweden werd gelijk gespeelt met 0-0.

Welke sportzomer heb jij gisteren gezien dan? Ik heb dit totaal gemist.

Nog een vraagje uit studio sportzomer. Vond ik persoonlijk een leuke:

Welke 2 spelers die actief zijn op dit EK hebben de volgende duels allemaal meegemaakt:

Real Madrid-Barcalona
Glasgow- Celtic
Arsenal- Manchester Utd
Feyenoord-Ajax

Neeskens zei het gisteravond, van Uruguay werd gewonnen met 2-0. Wel respect dat je dit wist zonder het gister gezien te hebben..

Het antwoord op die van jou zijn natuurlijk Giovanni van Bronckhorst en Hendrik Larsson

Henri L schreef: Nog een vraagje uit studio sportzomer. Vond ik persoonlijk een leuke: Welke 2 spelers die actief zijn op dit EK hebben de volgende duels allemaal meegemaakt: Real Madrid-Barcalona Glasgow- Celtic Arsenal- Manchester Utd Feyenoord-Ajax

wist je t antwoord nog?;)

Edje schreef: bommen Fleurke. haha webcie, dit werkt niet in feite

Haha klopt, ik zie het ook. Vanaf nu heet dit feest op de GSV gewoon zo. Niks aan te doen lijkt me. ;-)

Herbsgarden
Henri L schreef: Nog een vraagje uit studio sportzomer. Vond ik persoonlijk een leuke: Welke 2 spelers die actief zijn op dit EK hebben de volgende duels allemaal meegemaakt: Real Madrid-Barcalona Glasgow- Celtic Arsenal- Manchester Utd Feyenoord-Ajax

'k Heb de uitzending niet gezien, maar is een ervan toevallig Henke Larsson?
Edit: En de andere kon weleens Giovanni van Bronckhorst zijn.

Wordt "B erend" automatisch vervangen door Fleurke? Het is toch wat... Aan de andere kant, het kan mij ook niet bommen.

Zo, lang geleden alweer. Hot item vandaag de dag is natuurlijk de presidentsverkiezingen in de VS. In die categorie:

  1. Wie was vice-president onder George H.W. Bush (1989-1993)?
  2. Welke vier presidenten overleden tijdens hun termijn na een moordaanslag?
  1. Dan Qaule (in die richting)
  2. Lincoln, John F. Kennedy, iemand uit de 1880's/1890's en eentje vlak daarna, maar dat is me echt te triviaal. Waarom gaan veel van deze vragen over Amerika b.t.w?

De waan van de dag, ik zeg het je.

Nu ik die vraag goed beantwoord heb een vraag voor de echte freak/Frederik: Wie of wat staat afgebeeld op het 1 euro-muntstuk van Griekenland?