annemarieke

De naam van de soldaat was John Steele. Plaatsnaam was door meedere mensen goed beantwoord. Ik zeg volgende vraag..

OK, in de categorie 'makkelijk, maar wist ik nog niet': hoeveel soldaten hebben er meegevochten in WO2?

rond de 20 miljoen

Not even close.

75 Miljoen

Ja en nu even wat anders.

Op mijn balkon woont een duif, en deze duif heet 'zal wel niks zijn'. Een rasechte Utregse stadsduif. Ik heb er Jurjen over verteld op onze Dies van afgelopen vrijdag. Het gesprek begon over tandartsen zorg nogwat in Oekraïne, maar al snel ging het over zal wel niks zijn. Vandaag heeft zal wel niks zijn trouwens 2 kindertjes gekregen, de eerste heet plaat en de tweede heet hoes. Dat terzijde. Als academici onder elkaar hadden we het over dingen als 'effects of dietary administration of rosemary extract on the oxidative stability of pigeon meat ', voor het geval je duiven vlees wilt invriezen met rozemarijn extract, om vervolgens lekker te eten. Jurjen uw prees is een goede jongen. Ik nodig hem (en jullie) uit om nog een keer naar onze soos te komen.

gr uit Utreg,
Gerard

Erg triviaal dit inderdaad. Volgende vraag: hoe zwaar is een diepvriesduif gemiddeld?

Ongeveer vier Couric

Dat is juist geantwoord.

Wie weet hoe de president van de Europese Centrale Bank heet? En, wat is zijn naam?

Ik, Jean Claude Trichet.

goed. nu mag jij.

Wie is de oudste nog levende oud-premier van Nederland.

Dries van Agt

dat denk ik ook

Ik dacht dat er nog een oudere was en dat klopt (even opgezocht), het is dus niet van Agt.

Biesheuvel of De Jong dan.

De Jong, net het NRC gelezen Broekema?

De Jong is correct, de beste man is al 93.
En inderdaad heb ik net online de NRC gelezen.

Aangezien Octr tegen de regels in 2 antwoorden geeft, mag Arnold de volgende vraag stellen.