Die ik beschreef was inderdaad Peter Fechter, ik had er laatst nog een documentaire over gezien en heb het nagezocht. Die twee grenswachten zijn aangeklaagd, maar heten geen Horst en Werner, maar Rolf Friedrich en Erich Schreiber (dit heb ook opgezocht).

Horst Wessel, daar las ik gister nog wat over, maar zie dus .

Toch een ander stukje Duitse geschiedenis.

Das toch de maker van het Nazi-volkslied? Het Horst-Wessellied?

Jep... Die Fahne hoch, die Reien fest geschlossen... check eventueel http://www.youtube.com/watch?v=DYIU09o1 ... re=related .

Ik zal mn vraag zelf maar beantwoorden: het was Rudolf Urban, die, toen dit nog mogelijk was, uit een raam klom aan de kant van de vrijheid, naar beneden sprong en daarbij zijn nek brak. Toch niet echt een stadstype dus, zou een slechte woordgrappenmaker zeggen.

Waar staat het Hebreeuwse woord 'korban' voor? (o.a. in Marcus)

Arnold schreef: Ik zal mn vraag zelf maar beantwoorden: het was Rudolf Urban, die, toen dit nog mogelijk was, uit een raam klom aan de kant van de vrijheid, naar beneden sprong en daarbij zijn nek brak. Toch niet echt een stadstype dus, zou een slechte woordgrappenmaker zeggen.

Wanneer was dat?

Stieneke schreef: Waar staat het Hebreeuwse woord 'korban' voor? (o.a. in Marcus 7)

Ik heb het gewoon opgezocht in m´n NBV, is dat te makkelijk?

Herbsgarden
Arnold schreef: Doel je niet eenvoudigweg op Edward Said?

Nope, al is de helft van bovenstaande naam bruikbaar.

Vriend Niels

Said Baboek (dit is waarschijnlijk heel erg fonetisch gespeld).

C.A. schreef:
Stieneke schreef: Waar staat het Hebreeuwse woord 'korban' voor? (o.a. in Marcus 7)

Ik heb het gewoon opgezocht in m´n NBV, is dat te makkelijk?

Ja, dat is te makkelijk. Ik kan nu moeilijk zeggen dat je niet in Marcus 7 mag lezen. Doe het anders nadat je het goede antwoord geeft.

Je vraag is dus min of meer guerilla-marketing voor de bijbel begrijp ik, slim hoor.

Herbsgarden
Vriend Niels schreef: Said Baboek (dit is waarschijnlijk heel erg fonetisch gespeld).

Als je de achternaam anderstevoren had gespeld, was het fonetisch een beetje in de buurt gekomen, maar dit is niet de naam die ik bedoel. Tip: kijk de veelbesproken BBC-documentaire 'The Power of Nightmares'.

Herbsgarden schreef:
Vriend Niels schreef: Said Baboek (dit is waarschijnlijk heel erg fonetisch gespeld).

Als je de achternaam anderstevoren had gespeld, was het fonetisch een beetje in de buurt gekomen, maar dit is niet de naam die ik bedoel. Tip: kijk de veelbesproken BBC-documentaire 'The Power of Nightmares'.

Ik kan niks anders van die achternaam maken dan kebab...

Herbsgarden

De naam is . Ik kende zijn naam eerst ook niet, net als veel anderen. Best gek, als je kijk wie die man allemaal geinspireerd heeft.

waar staat de ETA voor? je weet wel die onafhankelijkheidsgroepering uit Noord-Spanje.

Euska-nogiets en dan nog 2 woorden.

Euskadi Ta Askatasuna

Euskadi had ik moeten weten. De Euskadi-Euskatel wielerploeg bestaat namelijk alleen maar uit Basken.

Afgelopen zaterdag (8 maart) was het Internationale Vrouwendag. Een dag eerder werd door de RuG voor de tiende keer de Aletta Jacobsprijs uitgereikt. Wie heeft deze prijs gewonnen?

Jij?