Nou op mijn verjaardag ging Top Gun in premiere..

Toen ik geboren werd sloten Iran en Irak een wapenstilstand..

Nou...dan ga ik ook even opscheppen:

Over 100 jaar zegt men 'ik ben op dezelfde dag geboren als Henderi Lenting'!

Das pas iets om trots op te zijn! :wink:

over 100 jaar zeggen ze bij mij ik ben op dezelfde dag geboren als harry, en dat is gelukkig 3 dagen eerder dan henderi lenting

(en 2 jaar)

Goed, laten we weer écht triviaal gaan doen.

Wat is de sterfdag van Elvis Presley?

Hen3!! schreef: Nou...dan ga ik ook even opscheppen: Over 100 jaar zegt men 'ik ben op dezelfde dag geboren als Henderi Lenting'! Das pas iets om trots op te zijn! :wink:

Dat zeg ik nu al!!! Maar of dat nou iets is om trots om te zijn?

Wat is de naam van de formatie van de drie ontsnapte gevangenen (hoofdrolspelers) in de film 'Oh brother where art thou'?

oh yeah, here they come, theeeee Soggy bottom boys: Ahaaaaaj am a man, of constant sorrows....

Haha! Helemaal goed!

N.B. Steendam
Rinze schreef: Goed, laten we weer écht triviaal gaan doen. Wat is de sterfdag van Elvis Presley?

Instinker :wink:

Hoezo is dat een instinker? Ik weet nog dat afgelopen jaar de dertsigste sterfdag van Presley werd herdacht. Dat zou het jaartal brengen op eh...1977. Maar welke datum dat was weet ik niet meer.

Hij leeft nog Erika, wist je dat niet?

Grapjas, Erika heeft gelijk. Augustus volgens mij.

Herbsgarden
Arnold schreef: oh yeah, here they come, theeeee Soggy bottom boys: Ahaaaaaj am a man, of constant sorrows....

Haha, ik zie Arnold nu voor me met een lange nepbaard en zo'n afgeracht kostuumpje, terwijl hij voorzichtig een broodtrommeltje met een kikker bewaard. (Moet je je ook eens voorstellen, gegarandeerd succes.)

Anyway, volgende vraag: wat is de naam van de Egyptische auteur die een belangrijke inspiratiebron vormde voor Osama bin Laden en Ayman al-Zawahiri?

Doel je niet eenvoudigweg op Edward Said?

In ieder geval nog een volgende vraag: wie was het eerste slachtoffer van de Berlijnse muur, en hoe stierf hij?

Geen idee hoe die heet, maar hij werd neergeschoten toen hij met een vriend over een de muur sprong door een grenswacht. Geen van beide kanten hielp hem, terwijl hij doodbloedde tussen twee gedeeltes van de muur. De grenswachten zijn ook aangeklaagd voor dit feit en kregen een jaar gevangenisstraf volgens mij. Maar hoe die heette?

De casus die jij beschrijft Niekjuh ziet op de laatste dode die gevallen is bij de Berlijnse muur en niet op de eerste! Deze jongen werd neergeschoten door de grenswachten Werner en Horst!

(Voor zover ik heb kunnen nagaan overigens geen familie van am. Horst) :wink:

Het antwoord op de vraag moet ik trouwens ook schuldig blijven!

Beiden zitten jullie ernaast. De case van Niekjuh heet Peter Fechter, maar hij was hiermee noch het eerste, noch het laatste slachtoffer. Fechter stierf in '62.

Het eerste slachtoffer had bij zijn begrafenis overigens geen onnatuurlijke gaten in zijn lijf.

Nu zit jij dr evengoed naast Arnold. Want de case die ik beschrijf met de grenswachten Werner en Horst is die waarbij de laatste vluchter stierf. Dat sluit natuurlijk niet uit dat er ook nog een case is met ene Peter Fechter!

Verdraaid. In ieder geval is het zo, dat de case die ik in mn laatste post beschreef, erg beroemd is geworden. Die Horst en Wessel zullen me worst zijn. ;)