vanDijk schreef: Wat is het enige land dat in de hele geschiedenis maar 1 wedstrijd op een wereldkampioenschap voetbal heeft gespeeld?

Ik vermoed een afrikaans land waarvan de spelers vervolgens asiel aanvroegen in het gastland. Togo?

Ik meen eens gehoord te hebben dat dat Nederlands-Indië is?
Heb geen idee op welk wk dat geweest is, maar het moet in de tijd zijn geweest dat het kampioenschap enkel uit een knock-out fase bestond en er geen groepsronde plaatsvond. (daarom kan Togo sowieso niet)

trinidad tobago heeft idd meer gespeeld dan 1 wedstrijd

Hen3!! schreef: Ik meen eens gehoord te hebben dat dat Nederlands-Indië is? Heb geen idee op welk wk dat geweest is, maar het moet in de tijd zijn geweest dat het kampioenschap enkel uit een knock-out fase bestond en er geen groepsronde plaatsvond. (daarom kan Togo sowieso niet)

Dat hoeft niet, want als de spelers er na één wedstrijd mee ophouden speel je ook maar één wedstrijd. Of je nu met een knock-out of groepsronde speelt.
Wat niet wegneemt dat het Nederlands-Indië zou kunnen zijn.

Hen3 je hebt helemaal gelijk, Nederlands-Indië (oftewel Indonesië) heeft maar 1 wedstrijd gespeeld. Dit was tijdens het WK van 1938.

Wat is de naam van de nimf die door Narcissus werd afgewezen in de beschrijving van Ovidius?

Is dat echo?

klopt, volgende vraag voor jou. ;)

Vriend Niels

Wat is de hoofdstad van Tajikistan?

Ole Einar Bjorndalen

tasjkent?

christuren schreef: tasjkent?

Die is van Oezbekistan

Vriend Niels schreef: Wat is de hoofdstad van Tajikistan?

Dat is natuurlijk Doesjanbe.

Op welke datum is de NAVO opgericht?
Bonusvraag: Waar is de NAVO opgericht?

Ole Einar Bjorndalen

Hij is in washington opgericht maar wanneer weet ik niet precies...enige tijd na tweede wereldoorlog volgens mij?

Al vrij snel na de tweede wereldoorlog inderdaad. Ik dacht 1949...

1949 en Washington zijn correct. Nu nog de precieze datum, het moet natuurlijk wel triviaal blijven hier.

Om alvast maar een nieuwe triviale vraag te stellen:
Welke 2 GSV'ers zijn geboren op de 40e verjaardag van de VN?

als het 10 december is zijn Hadewig en ik het

Ben jij ook van hetzelfde jaar als Hadewig?

En ik ben geboren op de 41e verjaardag van de NAVO. Kortom: het NAVO-verdrag is op 4 april 1949 getekend.

Lech Walesa

En ik deel mijn verjaardag met Michael Sergeivich Gorbatsjov.