Chamberlain ofzo?

C.A. schreef: Een (kleine) tip: Het eerste verband waar ik op doel stamt al uit WO I.
Herbsgarden

Heb hem even nagetrokken, interessante man. Duid je met die handel trouwens op de familiehandel?

C.A. schreef: De persoon die door velen als de grote man achter de formatie van vele Europese samenwerkingen (met als uiteindelijk resultaat de EU) wordt gezien haalde een groot deel van zijn internationale contacten uit welke handel?

Volgens mij gaat dit over een Fransman die erg actief was in de cognac-handel, weet z'n naam zo even niet.

jean monnet?

Om dan toch maar een keer de geleerde rijtjes in praktijk te brengen,
Als het antwoord geen Jean monnet is, dan Robert Schuman of Briand.
Ik denk zelfs dat Henry Dunant ook prima een antwoord kan zijn op je vraag.

Jurjen, je hebt een punt. De vraag is naar mijn idee te algemeen of juist heel subjectief gesteld. Ik ben wel benieuwd wie C.A. nu de grote man achter de Europese eenwording vindt.

Ik vind Schuman de beste optie. Ik heb hier in Frankrijk een vak over gevolgd btw, dus dit moet wel goed zijn :).

Namens Chris:

Bert-Jaap heeft de handel geraden, Stieneke de goede naam.

Nee, dan is het zo...

vanDijk schreef: Om dan toch maar een keer de geleerde rijtjes in praktijk te brengen, Als het antwoord geen Jean monnet is, dan Robert Schuman of Briand. Ik denk zelfs dat Henry Dunant ook prima een antwoord kan zijn op je vraag.

Robert Schuman en Aristide Briand hebben allebei geen (noemenswaardig) handelsverleden en hebben ook niet al tijdens WO I al veel bijgedragen aan de Europese eenwording. Henry Dunant was zelfs al dood toen WO I uitbrak.

Ik noem Monnet trouwens ook niet de grote man achter de EU, volgens mij is dat namelijk niet op het conto van slechts 1 persoon te schrijven.

Chris, jij moet IB/IO gaan studeren jongen. Daar is een rijke toekomst voor je weggelegd zie ik wel!

Ja, of IO/IB.

Hoe heet het tijdschrift dat Jean-Marie Pfaff wil beginnen?

Jean-Marie? a la, Linda, Catherine, Heleen, Gullit en Youp. Ik heb geen idee, maar doe een poging.

Gerjan schreef: Chris, jij moet IB/IO gaan studeren jongen. Daar is een rijke toekomst voor je weggelegd zie ik wel!

Gerjan, jij zou eens IB/IO moeten gaan studeren jongen. Anders is daar een rijke toekomst voor je weggegooid. ;)

Hé Rolf, niet zeuren. Vanavond m'n allereerste studiepunt uit het vuur gesleept! :D

En, wat is de naam van het tijdschrift?

Volgens mij had jij het al goed. Dus aan jou de eer om een nieuwe vraag te stellen.

Wat is het enige land dat in de hele geschiedenis maar 1 wedstrijd op een wereldkampioenschap voetbal heeft gespeeld?

pff Trinidad en Tobago ?