Zou Wyoming kunnen zijn...

Correct, aan jou de eer om de volgende vraag te stellen.

Ah mooi, goed gegokt :)

Op de begrafenis van welke componist (1924) werd zijn eigen requiem gespeeld?

Voor de échte liefhebbers: welke politicus kauwt op een aardbeienkauwgompje alvorens een mentholsigaret op te steken?

Toevallig weet ik die laatste: dat is namelijk Geert Wilders.

Van de eerste heb ik geen idee!

Is de componist geboren of gestorven in 1924?

Gestorven. Hintje: Engelachtig requiem...

Na een grondige zoektocht naar de naam van de componist die ik reeds in gedachten had, in de cd-lade van mn vader, weet ik het antwoord, maar telt dat aangezien het wel gedeeltelijk opgezocht is?

Gezien de hint zou ik dan zeggen dat het de "Requiem van Gabriel" is, maar dat zegt me verder niets over wie het componeerde.

Het Requiem van Gabriel Fauré (een van de mooisten overigens).

Martijn/Henderi?

Martijn< schreef: Na een grondige zoektocht naar de naam van de componist die ik reeds in gedachten had, in de cd-lade van mn vader, weet ik het antwoord, maar telt dat aangezien het wel gedeeltelijk opgezocht is?

Ik denk dat deze manier van research doen wel gelegitimeerd is als het om dit topic gaat. Als je maar niet eventjes naar google of wiki gaat en meteen het antwoord oppikt. Beetje moeite doen hae. :wink:

In dat geval had ik inderdaad Faure als antwoord gegeven, dus ik ga ervan uit dat ik de volgende vraag mag stellen:

Wat is de naam van de meest bedreigde kattensoort op aarde?

annemarieke

Siberische tijger?

Ah joh, die zijn er nog in overvloed ;-)

Luipaard?

Indische leeuw, daar zijn er nog 360 van zag ik laatst

Dat zijn toch allemaal katachtigen, en niet meteen kattensoorten?

Klopt, katachtigen slaat op familie Felidae van de orde carnivoren. soort is afhankelijk van het onderling kunnen voortbrengen van vruchtbare nakomelingen.

Als het aan mij ligt dat soort van de ex-overbuurvrouw

Klinkt goed mensen, maar nog niet helemaal goed.
Hint: de soort wordt genoemd als meest bedreigde katachtige in de docufilm Earth.

Nou maak ik weer de fout om katachtige te zeggen, ik heb het gecheckt, het gaat om een:
Rijk Dier
Stam Chordadier
Klasse Zoogdier
Orde Roofdier
Familie Katachtige

Geslacht noem ik niet, dat geeft teveel weg.

Martijn< schreef: Geslacht noem ik niet, dat geeft teveel weg.

?

Een mannetjes-sneeuwpanter (pantera schnee)

Panter is juist, ik wil alleen de goede soort nog even horen.