huubkant schreef: even een ander soort vraag; aan welke heilige is de der Aa kerk naast Maria gewijd?

ik wil wel een tip geven; het is de beschermheilige van de zeelieden

Lech Walesa

St. Nicolaas?

bingo

Dan doe ik de volgende: noem de namen van de vier Beatles. Wie de vijfde noemt krijgt een bonuspunt.

eitje: George Harrison, John Lennon, Ringo Starr (artiestennaam), Paul McCartney. Ik wist wel dat er een andere drummer voor Ringo geweest was, maar niet meer hoe 'ie heette. Terwijl ik dat opzocht zag ik dat er nog een nummer 6 was ook...
Blijft over: hoe heten nr. 5 en 6, en wat is de echte naam van Ringo?

Ha, toevallig zondag met een Beatles-fan gesproken. Volgens mij is die drummer Pete Best.

Mausie schreef: Ha, toevallig zondag met een Beatles-fan gesproken. Volgens mij is die drummer Pete Best.

Dat klopt natuurlijk het bonuspunt is voor jou.

De zesde weet ik niet, volgens mij wordt dat zo'n o ja, ken ik die nog nog nog...

De echte achternaam van Ringo Star is Starkey, omdat zijn zoon Zak Starkey drummer is bij o.a. The Who en volgens mij tegenwoordig ook Oasis, maar de voornaam weet ik niet.

Mausie schreef: Goed geantwoord, Rolv! Aan jou de eer om een nieuwe vraag in het hoenderhok te knuppelen.

Ha mooi, zoals gewoonlijk zal ik dan maar weer een vraag stellen met een medisch tintje:

Wat zijn myocloniën én onder welke omstandigheden kunnen deze ook optreden bij ons jeugdige studenten?

Lech Walesa

Het heeft in ieder geval met je spieren te maken.

Lech Walesa

Voor het ontdekken van welk natuurkundig effect kreeg Heike Kamerlingh Onnes de nobelprijs in 1913?

Vloeibaar helium.

Speciaal voor Maurice: Zijn er in Duitsland snelwegen waar de snelheidsmaximum niet bestaat?

Er zijn wegen waar je maar 110 of 130 mag, maar in het algemeen mag je wel zo'n 300.000 kilometer per uur rijden. Goed?

Goed! Nog eentje dan. Wie kwam niet meer bij van het uitlachen toen hij Jasper Stevens hoorde zeggen dat er in duitsland snelwegen zijn waar de snelheidsmaximum niet bestaat?

Was het Octr of M?

Jongens, dit is niet triviaal meer...

Om in te komen: wat is de hoofdstad van Oezbekistan?

Tasjkent.

Welke drie kerken in Noord-Nederland hebben een deambulatorium oftewel een kooromgang?

Azerbeidjan is het enige "rare" land waar ik de hoofdstad van weet (Baku), dus ik laat verstek gaan Rinze.

@ Peter: o.a. Domkerk in Utrecht volgens mij.

Waar staat de afkorting LED voor, als in LED-lampjes? Een beetje technisch.