Trommelfeut

Albatrots schreef:

Honger

beschrijving

123

400

Mathon.Bulthuis schreef:

230

Het eerste antwoord was goed!
Jij bent!

AnnieVoorSpannieStokkieMannie

Jippie ik kom er weer tussen! Het is namelijk alweer drie dagen geleden..

Zoals u misschien wel weet hoort Fanta bij de Coca-Cola Company. Wat is de reden geweest om Fanta te produceren?
Bonuspunten als u weet in welke plaats het drankje ontstaan is.

Winst maken

Vanwege de tweede wereldoorlog werden in Duitsland alle banden verbroken met het Amerikaanse moederbedrijf. Toen zijn de Duitsers hun eigen drankje gaan maken op basis van een ander recept. Het sloeg tijdens de oorlog enorm aan door het suikertekort bij mensen

ThICEpeerd

Aanvulling op Wilmar: het werd gemaakt van afvalstoffen door gigantische tekorten in nazi Duitsland

Aanvulling op Riko; het is ontstaan in Essen.

AnnieVoorSpannieStokkieMannie

Heel goed mannen! In de Tweede Wereldoorlog lag de scheepvaart tussen Duitsland en Amerika stil. Daardoor konden ze in Duitsland niet meer aan het extract van colanoten en cocabladeren komen, wat essentiële producten waren voor het produceren van cola. Om de fabriek in Essen (heel goed Gideon) wel op gang te houden, besloten te met andere producten (o.a afvalproducten, heel goed Thijspeerd) een drankje te maken.

De directeur van de fabriek riep het personeel op om een naam te verzinnen voor het nieuwe drankje en daarbij hun fantasie te gebruiken. Een van de stakkers kwam daarom met Fanta. Geweldig verhaal als je ‘t mij vraagt.

Of de banden met het Amerikaanse moederbedrijf verbroken waren weet ik niet, maar Wilmar, jij bent :)

Kijk, bedankt voor de verdere uitleg Anneke!

Om bij de tweede wereldoorlog te blijven; in de Sovjet-unie vielen de meeste doden tijdens de oorlog. Maar in welk land binnen de USSR kwam het grootste percentage van de bevolking om? Het gaat dan om zowel militaire als burgerslachtoffers.

Oekraïne

Matthijs Jonkieman

Joegoslavië

Bram Wagtmans

Letland

Hongarije

Alliewallie

Litouwen

Polen

Estland

Georgië

Armenië