Eigenlijk zijn het 2woorden in het antwoord die samen het geheel omschrijven.
1woord is een onderdeel en 2e woord is het tegenovergestelde van een strategie.
(Maar dan moet u wel hetzelfde doen wat u doet als u memorie speelt en dan 2x)
+1
David O
Een wit blauw vogeltje, weet niet precies welke soort
+1
Albatrots
Je hebt hem, één van de leuke easter egg (vind ik) het vogeltje verwijst naar Arthur Morgen (de hoofdpersoon) De Bluejay was namelijk z'n lievelings vogel.
Jij bent
+8
Astronout
Ik had je cryptogram bijna ontcijferd Albert. Echt bijna
+3
Albatrots
Ik leg hem voor je uit Arnoldes
Nou je hebt eerste woord en tweede woord, die draai je om (net als dat je kaarten omdraait bij memorie)
Krijg je eerst hint onderdeel dat slaat dan op het nieuwe 1e woord namelijk snavel. (Onderdeel vogel)
krijg je als nieuwe 2e woord rood. Strategie verwijst naar het bordspel Stratego, daar heb je rood en blauwe stenen dus tegenovergestelde van rood is blauw.
Nou dan krijg je vogel en blauw die draai je dan nog een keer om krijg je blauwe vogel.
+27
Boris
+0
David O
Zo klaar als een klontje natuurlijk die hint. Om maar even in de vogelsferen te blijven (altijd een goed onderwerp voor TV).
In januari werden alweer twee nieuwe vogelsoorten voor Nederland gezien. Eén in Zeeland en een op Texel. Welke soort(en) werden gezien? (eentje benoemen is goed)
+0
ThICEpeerd
Zee-arend
+0
Temptation Weiland
flamingo
+0
Lotte Groenwold
Een brileider en een parelduiker
+0
David O
Lotte Groenwold schreef:
Bingo! Er werd inderdaad een brileider op Texel gezien en een pacifische parelduiker in Zeeland
+0
Lotte Groenwold
Vlaggen moeten vaak aan bepaalde regels voldoen: ze moeten simpel zijn, 2-3 basiskleuren hebben en geen wapens tonen. Toch is er 1 land dat deze laatste regel negeert.
Welk land heeft een modern wapen op zijn vlag staan? En wat voor wapen is dit?
Hagedis
Roodsnavelbuffelwever
Hond
1woord komt een soort van in de buurt
Bever
Waterbuffel
Kameleon
Alligator
Eigenlijk zijn het 2woorden in het antwoord die samen het geheel omschrijven.
1woord is een onderdeel en 2e woord is het tegenovergestelde van een strategie.
(Maar dan moet u wel hetzelfde doen wat u doet als u memorie speelt en dan 2x)
Een wit blauw vogeltje, weet niet precies welke soort
Je hebt hem, één van de leuke easter egg (vind ik) het vogeltje verwijst naar Arthur Morgen (de hoofdpersoon) De Bluejay was namelijk z'n lievelings vogel.
Jij bent
Ik had je cryptogram bijna ontcijferd Albert. Echt bijna
Ik leg hem voor je uit Arnoldes
Nou je hebt eerste woord en tweede woord, die draai je om (net als dat je kaarten omdraait bij memorie)
Krijg je eerst hint onderdeel dat slaat dan op het nieuwe 1e woord namelijk snavel. (Onderdeel vogel)
krijg je als nieuwe 2e woord rood. Strategie verwijst naar het bordspel Stratego, daar heb je rood en blauwe stenen dus tegenovergestelde van rood is blauw.
Nou dan krijg je vogel en blauw die draai je dan nog een keer om krijg je blauwe vogel.
Zo klaar als een klontje natuurlijk die hint. Om maar even in de vogelsferen te blijven (altijd een goed onderwerp voor TV).
In januari werden alweer twee nieuwe vogelsoorten voor Nederland gezien. Eén in Zeeland en een op Texel. Welke soort(en) werden gezien? (eentje benoemen is goed)
Zee-arend
flamingo
Bingo! Er werd inderdaad een brileider op Texel gezien en een pacifische parelduiker in Zeeland
Vlaggen moeten vaak aan bepaalde regels voldoen: ze moeten simpel zijn, 2-3 basiskleuren hebben en geen wapens tonen. Toch is er 1 land dat deze laatste regel negeert.
Welk land heeft een modern wapen op zijn vlag staan? En wat voor wapen is dit?