Correct

Mausie schreef: voornaam weet ik niet meer.

dat is evelien

Wat is de hoofdstad van Birma?

Van Birma is het Rangoon, van Myanmar is het een andere met zo'n moeilijke Aziatische naam en het gezochte album was natuurlijk het debuutalbum van Peter Gabriel met Solsbury hill als grootste hit.

De hoofdstad van Myanmar is... (denkpauze: ik zou het moeten weten, het is nog redelijk actueel ook nog) Rangoon!

Toch?

Om in de zelfde sfeer te blijven: wat is de hoofdstad van Cambodja? (en voor degenen die niet opgelet hebben bij aarderijkskunde: wat is de hoofdstad van het oude Khmer-rijk?)

De hoofdstad van Myanmar is dus NIET Rangoon. De Junta heeft het verplaatst naar een stadje in het noordoosten en heeft daar zo'n pronkstad van gemaakt. dus.

Ok, ok... aan jou de nieuwe vraag. En passant mag je ook de mijne beantwoorden, als je dat kunt. ;)

Pnohm pen als je het zo schrijft

He, ik wil de hoofdstad van Myanmar (jij je zin, Niek :)) nog steeds weten hoor! En doe de hoofdstad van Bolivia er voor straf maar bij.

La Paz

Nee dus, amice Arnold de Boer. Je zit ook aan de verkeerde kant van de wereld natuurlijk :).

Hee Niek, hoe weet jij zo veel van die moeilijke hoofdsteden. Knap hoor?
Pnomh penh, nog nooit van gehoord.

Gokje op de hoofdstad van Bolivia: La Paz
dat is namelijk de enige stad die ik daar ken; of i.i.g. van denk dat het in Bolivia ligt.

O, ik was nog niet op de nieuwste pagina, ik zie nu dat Arnold dat ook al geraden heeft, maar het is dus ook fout?

Ha, heb het even opgezocht, en Mausie ma pravdu.

myanmar = naipiedaw of hoe je dat ook schrijft...
In La Paz zit volgens mij alleen de regering, weet niet wat het wel is...

Theo Z schreef: myanmar = naipiedaw of hoe je dat ook schrijft... In La Paz zit volgens mij alleen de regering, weet niet wat het wel is...

Nagezocht en dat klopt op de schrijfwijze na, maar de hoofdstad van Bolivia is volgens mij Sucre maar dat kan ook Santa Cruz nogwat zijn.

Voor de eerstejaars nog maar een keer: de bedoeling van dit topic is dat je uit je hoofd antwoord, niet vanuit wiki of iets dergelijks. Niekjuh!! heeft trouwens gelijk: Santa Cruz de la Sierra is de grootste stad van Bolivia, Sucre echter de hoofdstad. En Theo Z zijn antwoord reken ik ook goed. Doe jij eens een nieuwe, Theo!

Waaah, het hoofdstedenspel! Ik wil ook meedoen!

Wat is de hoofdstad van Mongolie

Ik weet het antwoord niet, maar wou ook nog even een toepasselijke vraag stellen: welke onafhankelijke landen hebben geen officiƫle hoofdstad?