Zeg dat dan ook!

Wie stelde de slechtsgestelde vraag op dit topic?

vanDijk schreef: En sinds wanneer is wikipedia een geldige bron?

Dit vind ik toch best een slechte vraag.

Wie gaf het slechtste antwoord op een vraag?

Zelf het antwoord op de vraag geven: het antwoord op mijn vraag was natuurlijk Sluis, waar de Franse vloot een zeer ernstig verlies leed. De volgende vraag is: welke science-fictionfilm van de Oostenrijker Fritz Lang, die naast deze film ook de eerste psychologische thriller "M" maakte, werdt als eerste film opgenomen op de geheugen van de wereld lijst van de UNESCO?

Metropolis wellicht?

Als het goed is: Waar ligt Immanuel Kant begraven?

Niekjuh!! schreef: , werdt

Dit kan echt niet

pytric schreef:
Niekjuh!! schreef: , werdt

Dit kan echt niet

Blijkbaar helaas wel, alleen niet in normaal Nederlands

Metropolis wellicht? Als het goed is: Waar ligt Immanuel Kant begraven?

Klopt, en volgens mij is Kant gewoon begraven in Köningsbergen, waar hij omdat zijn gezondheid zo slecht was hij er nooit echt uit kwam, denk ik.

Arnold schreef: Metropolis wellicht? Als het goed is: Waar ligt Immanuel Kant begraven?

Waarschijnlijk in de plaats waar die een groot deel van zijn leven de colleges gaf. Kalinigrad (vroeger Koningsbruggen), dat ligt in de Russische puist onder de Baltische staten.

Welke Nederlandse premier was tegelijk ook een Schotse Lord.

Allebei goed, Rinze en Niekjuh, ware het niet dat geen van jullie zowel de oude als huidige naam van deze Russische outpost correct wisten te spellen... Het was 'Königsbergen', vertaald Koningsbergen, en nu is het Kaliningrad, genoemd naar Mikhail Kalinin, Sovjet-staatshoofd van 1922-1946.

@Rinze: Schermerhorn?

Mausie schreef: @Rinze: Schermerhorn?

Nope

Geef dan es een hint, anders kom ik er niet op.

Het is veel makkelijker dan je denkt. Maar je zat in ieder geval aan de verkeerde kant van de 2e WO met Schermerhorn.

Onze grote roerganger Colijn? (gokje...)

Ursa schreef: Onze grote roerganger Colijn? (gokje...)

Bij lange na niet.

Ik schaam mij diep.

Door een naamsverwisseling ging ik ervan uit dat de minister-president waar ik het overhad een Schotse Lord was. Het gaat echter om de oom van de minister-president die precies dezelfde naam draagt, ware het niet dat de oom sr. achter zijn naam heeft staan en de minister-president jr.

Ik verander de vraag in:
welke Nederlandse premier, had een oom (en naamgenoot) die - naast een negentiende eeuws Nederlands staatman ook - een Schotse Lord was?

Abraham Kuijper

Nee, maar je komt in de buurt.

Thorbecke, vast niet?

Maar ik las laatst iets over een zekere Makaay of Mackay, die ten tijde van het overlijden van Willem III premier was en hij had zo'n rare voornaam en had volgens mij wel een jr. achter zijn volledige naam

Theo Heemskerk dan.