Wauw! Wat een ontzettend goeie pogingen maar ik heb nog niet het antwoord wat ik zoek. Judith zit wel in de goede richting te denken als je bedenkt dat bepaalde zintuigen zeer goed ontwikkeld zijn bij elanden…

Geur van de urine

Bingo! De mannetjes eland ruikt aan de urine om te achterhalen of het vrouwtje zwanger is. Als dat zo is gaat hij op zoek naar de volgende.

jelgerbijma

Wat is een h-index en hoe wordt deze berekend?

boristerbeek

Een getal dat aangeeft met hoeveel (unieke) wetenschappers een gegeven wetenschapper in totaal gezamenlijk heeft gepubliceerd

jelgerbijma schreef:

Wat is een h-index en hoe wordt deze berekend?

Aantal keer dat een wetenschappelijk artikel geciteerd is

Thiescooooo

jelgerbijma schreef:

Wat is een h-index en hoe wordt deze berekend?

Hoeveel Hannah's er per GSV zijn, huidig is het antwoord één.

jelgerbijma

Allemaal antwoorden vol met luidende klokken maar helaas zonder klepels

Het hoogste getal h waarvoor geldt dat een wetenschapper h artikelen heeft gepubliceerd die elk ten minste h keer geciteerd zijn. Zo wegen dus zowel kwaliteit als kwantiteit van de artikelen mee.

jelgerbijma

Jonathan weet waar de klepel hangt!

Jij mag

jelgerbijma

Wat is de definitie van een meter?

Een vijfenveertigmiljoenste van de omtrek van de aarde

Penaltykiller123

De afstand die licht in 1/300.000e van een seconde aflegt

jelgerbijma

Lambo schreef:

De afstand die licht in 1/300.000e van een seconde aflegt

Op een kleine factor van 1000 na, is dit antwoord helemaal goed!

Jij mag!

Penaltykiller123

Om even lekker bij afstanden te blijven. In de astronomie wordt vaak een andere afstandseenheid gebruikt als lichtjaar, meter of kilometer. Welke is dit en hoe is die gedefinieerd?

Astronomische eenheid; AE. Dit is de afstand tussen de aarde en de zon

jelgerbijma

Of natuurlijk de parsec, wat een of andere gare verhouding is van de AE.

Penaltykiller123

Ik was opzoek naar de parsec. Die is circa 3.26 lichtjaar. Maar door de onduidelijke formulering keur ik AE ook goed! David is

2024 is een recordjaar wat betreft de aanwas van nieuwe miljardairs op de wereld, in totaal groeide deze lijst met 265 nieuwe superrijken. Onder andere Taylor Swift is nieuwkomer op de Forbes lijst van miljardairs. Wat is er bijzonder aan haar notering in deze illustere lijst?

Ze is de jongste miljardair ooit