290

Zevenentwintig

266

444

Laural schreef:

350

Helemaal correct, als baby word je (onder normale gevallen) geboren met 350 botten in je lichaam. Doordat vele van die botten aan elkaar groeien verlies je er als het ware 144.

Jouw Beurt!

Wat is de Mistramp van 25 augustus 1972?

Erge dikke mist op A16 waar kettingbotsingen uitkwamen

Helemaal goed!

De mistramp wordt uitvoerig besproken in aflevering 5 van het programma Wortelboer & Van Rossem. Aanradertje 🤙

Jij mag!

Top!

Wie speelden in het eerste seizoen van het telivisieprogramma De Lama's?

Jeroen van Koningsbrugge, Tijl Beckand, Ruben van der Meer en Ruben Nikolai

Hoewel deze 4 wel mijn favoriete Lama's zijn, zitten er maar 2 tussen die al vanaf seizoen 1 meededen. In het eerste seizoen speelden 5 Lama's mee. Ik zal het volgende antwoord goedkeuren als er nog minstens 1 correcte naam extra wordt genoemd( 3 correcte intotaal dus). Ben bang dat de vraag anders te lastig is

Ruben Nikolai, Tijl Beckand en Sara Kroos

RutgerStam98

Ruben Nikolai, Tijl Beckand, Arie Koomen en Sara Kroos

RutgerStam98 schreef:

Ruben Nikolai, Tijl Beckand, Arie Koomen en Sara Kroos

De eerste groep Lama’s bestond uit Tijl Beckand, Ruben Nicolai, Martijn Oosterhuis, Kristel Zweers en Arie Koomen. Na het eerste seizoen werden Oosterhuis en Zweers vervangen door Sara Kroos en Ruben van der Meer. Daarna kwam Jeroen van Koningsbrugge pas erbij.

Jij hebt 3/5 goed, dus jij mag!

RutgerStam98

Iedereen kent Ghengis Khan en Alexander de Grote. Iemand die in dit rijtje eigenlijk niet mag ontbreken is Timur Lenk. Hij was militair genie en heeft nooit een veldslag verloren. Omdat hij alleen kon vechten en niet heel goed was in het opzetten van een effectieve regering was het na zijn dood al vrij snel gedaan met zijn rijk. Hierom is hij wat minder bekend dan zijn collega's.

Inmiddels is hij iets bekender geworden omdat er een land is dat hem tot nationale held heeft gepromoveerd. Welk land is dit? Bonuspunten als je de hoofdstad van het rijk van Timur Lenk erbij kan vermelden.

Mongolië

Kazachstan

Nepal

Oezbekistan

RutgerStam98

jelgerbijma schreef:

Oezbekistan

Correct! En de stad waar ik naar zocht is Samarkand. Een hele mooie stad in Oezbekistan. Zeker even het googelen waard