Sinds wanneer doen we aan dubbel raden :/

AnnieVoorSpannieStokkieMannie

Ah sorry Arnout. Ik ben niet zo thuis in dit topic dus ik ben extra blij dat ik ook een keer wat win. Ben je ook blij voor mij? Een feitje over Flevoland om het goed te maken?

In 1952 werd het eerste ontwerp voor Oostelijk Flevoland geschetst. Het was de bedoeling dat Oostelijk Flevoland net zo werd ingericht als de Noordoostpolder: één centrale plek (Emmeloord) met veel voorzieningen en allemaal dorpen daaromheen. Omdat de landbouw moderniseerde en boeren daarom grotere percelen nodig hadden, hebben de ontwerpers uiteindelijk besloten om Oostelijk Flevoland toch anders in te richten en dorpen te schrappen. Wat is een voorbeeld van zo’n geschrapt dorp? Bonuspunten als je er meerdere kunt noemen 😎

Dronten

Larserdorp

De Warande, Roggebot, Ketelhaven

AnnieVoorSpannieStokkieMannie

Alhoewel ‘Larserdorp’ erg lijkt op ‘Larsen’, één van de geschrapte dorpen, kan ik het helaas niet goedkeuren.

De Warande is een nieuw woongebied in Lelystad en dus ook niet goed. Maar Roggebot was zeker een van de geschrapte dorpen! Arnout, jij bent!

Een groep flamingo's kan je een tribune, kolonie of nog iets noemen. Wat is de derde naam?

Jacht

School

Zwerm

Flamboyance

Kudde

Janvantende schreef:

Flamboyance

Goed!

Als het koud wordt gaan keizerspinguïns in een groep tegen elkaar staan. Dit omdat het wel zestig graden onder nul kan zijn. Op deze manier houden ze elkaar warm, het kan tropisch warm worden middenin zo'n 'knuffel'.

Maar met hoeveel keizerspinguïns (ongeveer) leven ze eigenlijk op de Zuidpool?

210.000

350.000

Penaltykiller123

70.000

8000

Milan McGregor

20.000

11000