Iets met kraamziekte. Bacterien enzo.
Je moet niet aan een barende vrouw zitten als je je handjes niet hebt gewassen na het plassen.

Dat is Semmelweiss

Oh ik dacht dat deze daar ook mee te maken had. Toch niet zo goed opgelet tijdens anw. Dan was het vast gepasteuriseerde melk. Misschien moet ik mijn mond gewoon houden.

Misschien wel ja ;) en volgens mij haalde je ANW en Verzorging ook nog door elkaar. Je was wel dichtbij. Semmelweis was de uitvinder van statisch medisch onderzoek en vond daarmee dat barende vrouwen wel bleven leven als je je handen waste voordat je naar de volgende ging. Op zich nuttig onderzoek.

Vraag: Waar staan de letters SMART voor als in het formuleren van SMART-doelstellingen?

specifiek meetbaar aanvaardbaar realiseerbaar tijdsgebonden

3 nieuwe vragen.
Waarvoor staat HEMA?
Waarvoor staat KING-pepermunt?
Waarvoor staat Adidas?

Grappig dat je net deze vraag stelt, moet ik net leren voor m'n tentamen van maandag.

SMART = Specific, Measurable, Achievable, Relevant and Timebound
of in het NL: Specifiek, Meetbaar, Acceptabel, Realistisch en Tijdgebonden

Vraag: wat is een acrostichon?

Acrostichon is een naamgedicht, bijvoorbeeld het Nederlandse volkslied.
Vraag van Anja staat nog

Hollandse Eenheidsprijzen MAatschappij.
Kwaliteit In Niets Geevenaard

Die andere weet ik niet...

Vriend Niels

Adidas staat voor Adi Dassler, de oprichter.

Wat deed zijn broer, Rudi Dassler?

N.B. Steendam

Puma toch?

[edit] In welk land ligt Timboektoe?

Mali?

annemarieke

klopt

De officiƫle naam van de Oscar is Academy Award. Wie bedacht volgens de (meest gehoorde) legende de populaire bijnaam?

Sterker nog: de officiƫle naam is Academy Award of Merit. En de legende: de bibliothecaresse van de Academy vond het beeldje op haar oom Oscar lijken.

En hoe die bibliothecaresse heette: Margot Herrick. Am I correct?

Gerjan schreef: En hoe die bibliothecaresse heette: Margot Herrick. Am I correct?

If so, you may now state another question.

Wie is de uitvinder van de vijzel?

N.B. Steendam

Meneer Vijzel?