klopt. kwam m vanavond gewoon weer tegen met zn dronken hoofd

Klopt allebei.

Hoe is de naam Grolsch ontstaan?

Twents voor 'krols'?

Lech Walesa

Het is de oude naam voor het alombekende Achterhoekse plaatsje Groenlo waar de brouwerij vroeger stond.

Groenlo = Grol
Groenloosch = Grolsch

Noem een reden waarom Elvis Presley mogelijk nooit in het buitenland heeft opgetreden.

mag je ook een antwoord geven zonder een nieuwe vraag te stellen?
Deze weet ik namelijk toevallig.. Dat lag waarschijnlijk aan zijn oorspronkelijk Nederlandse manager, die was illegaal in de VS en kon dus niet naar het buitenland reizen.

Nee dat mag niet.

Nu mag ik: welke andere volksheld werd bekend met 'bloed zweet en tranen?'

Vriend Niels

Andre Hazes natuurlijk.

Die was toen allang bekend natuurlijk. Dus ik zeg: Peter Beense.

Vriend Niels

Oh ja, scherp Koos L. Ik zeg Dries Roelvink of Ramses Shaffey.

fout fout fout

De manager van Elvis heette Dries van Kuijk. Perikles' vraag weet ik niet, maar dit wou ik jullie toch even meegeven :).

De manager heet Colonel Parker.

Wie is de schrijver van Pinokkio?
bonusvraag: Van welke geloofsbeweging was hij lid?

Lech Walesa

@ Pericles: Winston Churchill?

Ja ja dat is goed. Uitgesproken in zijn beroemde rede om het Engelse volk op te roepen om achter de strijd tegen Duitsland te gaan staan. Next....

vanDijk schreef: Wie is de schrijver van Pinokkio?

Collodi. Maar daar was iets mee geloof ik, hij heette eigenlijk anders maar schaamde zich daarvoor ofzo.
Wat betekend Pinokkio (Pinocchio) in het Italiaans?

Perikles schreef: Ja ja dat is goed. Uitgesproken in zijn beroemde rede om het Engelse volk op te roepen om achter de strijd tegen Duitsland te gaan staan. Next....

Was dat hem? Dat kon ik je meteen al vertellen. Churchill is zelfs de uitvinder van de frase. En ik maar denken aan een volksheld van Hollandse bodem.

Ok, nieuwe vraag:

Wie was de eerste Rector Magnificus van de RUG? Waar kwam hij vandaan?

En bonusvraag: Wat staat er op zijn grafsteen vermeld? Deze is te vinden in de kelder van het huidige Academiegebouw.
(Het antwoord op de bonusvraag mag je ook met behulp van de aanwijzing opzoeken.)