Léon Maarse

160bpm'tjes

96 bpm

40bpm

92 bpm

144 bpm

128

Röbijntje

60bpm

Tim_coolheid

69

De derde keizer van Rome, Gaius Caesar Germanicus, is beter bekend als Caligula, hetgeen 'laarsje' betekent. Hoe kwam hij aan deze bijnaam?

Volgens mij is een bijzonder expliciete film naar hem vernoemd. Daarom denk ik dat hij zijn laarzen aanhield bij zijn orgies

Stan schreef:

De derde keizer van Rome, Gaius Caesar Germanicus, is beter bekend als Caligula, hetgeen 'laarsje' betekent. Hoe kwam hij aan deze bijnaam?

Hij had een aangeboren afwijking waardoor hijj speciale schoenen droeg

boristerbeek

De kistjes die hij in het leger had gedragen hield hij aan in zijn verder niet-militaire leven

Hij was de zoon van een generaal wiens soldaten hem zo noemden toen hij klein was

Klopt!

Nice. Waar is de grootste diamant ter wereld gevonden? En wat is er mee gedaan?

boristerbeek

Boekarest

Alliewallie

Congo

Janvantende

Ergens in Zuid Afrika

De diamant is opgesplitst in een paar grote en veel kleine stukken. Queen Elizabeth had bijvoorbeeld een groot stuk in haar kroon volgens mij

Lesotho

Janvantende schreef:

Ergens in Zuid Afrika

De diamant is opgesplitst in een paar grote en veel kleine stukken. Queen Elizabeth had bijvoorbeeld een groot stuk in haar kroon volgens mij

Dit klopt helemaal, het gaat om de Cullinan van 3106 karaat die in 1905 inderdaad in Zuid-Afrika werd gevonden en verwerkt is in de kroonjuwelen van het Britse koningshuis. Onder andere in de kroon, daarin zit inderdaad een groot gedeelte van de diamant. Jan is aan de beurt!