Dan zou het nog altijd geschreven zijn door Bas van Toor toch?

Lech Walesa

Adriaan schreef en regisseerde alle verhalen en liedjes, tenminste die van het niveau 'luister heel goed naar dit liedje en je leert de x taal heel snel' , maar de muziek erbij werd door een andere gemaakt.

Oke, te moeilijk misschien. Het goede antwoord is: Rinus van Galen! Ja, je moet er maar op komen.

Even een sportvraagje: wie is als enige Nederlander ooit voorzitter van de FIFA geweest?

Carl Anton Wilhelm Hirschmann dacht ik...

Dan maar de volgende vraag: waar staan de letters voor in de naam van de afscheidingsbeweging E.T.A.?

Euskadi ...... .....

verder weet ik hem niet. Vast Baskisch.

Euskadi ta Askatasuna...

Dan maar een vraag iets dichter bij huis. Vooral de net teruggekeerde wintersporters moeten deze weten, aangezien zij zelf de 'olympique homme' hebben geskied:

Grenoble organiseerde reeds een keer de Olympische winterspelen. Momenteel opteert zij echter ook voor een volgende keer; wat zijn de 2 jaartallen?

Volgens mij heb jij deze vraag al een keer eerder gesteld. Het was in ieder geval 1968. Ik gok dat de volgende keer 2018 is.

Allebei goed. Ik had de vraag natuurlijk nog niet eerder gesteld. Misschien dat ik 'm gemist heb als ie al gesteld was.

Er is van alle Amerikaanse presidenten slechts één in de stad New York geboren. Wie was dat en wanneer was hij president?

Het was Franklin Delano Roosevelt, president van 1933 tot 1945.

Goedzo, mag jij de volgende bedenken.

Vriend Niels

Thema Songfestival

  1. Welk klein land gaf Groot-Brittannie 12 punten bij het Eurovisie Songfestival 2007, ondanks dat de Engelsen met een verschrikkelijk (en daardoor erg vermakelijk) nummer optraden??

  2. Welk Oostblok-land dat werd vertegenwoordigd door Verka Serduchka werd tweede met een prachtig apres ski-nummer?

  3. Wanneer won Nederland voor het laatst het songfestival? Met welk nummer?

  1. Ik gok dat dat kleine land Malta is
  2. Oekraïne
  3. Lang geleden.
annemarieke

1975 met Ding a dong. Artiest weet ik niet...

Even een makkelijke om de boel weer op gang te krijgen hier. Welke twee Franse actrices verdienen momenteel het meest?

Audrey Tatou en ..

Tautou

Juliette Binoche?

Tautou is goed Pytric en Arnold.

Ik zal even een hint geven wat de tweede actrice betreft. Ze speelt Elektra in The world is not enough, waarbij vermeld moet worden dat ze in die film compleet overklast wordt door Denise Richards aka Christmas Jones.

Oh, dat is toch Sophie Marceau? Het prinsesje in Braveheart.

Toppertje, Petrus. Helemaal juist. It's your turn!