Rinze schreef: Wie is de nummer 2 op de lijst van de Christenunie voor de Provinciale Staten verkiezingen in maart?

Die kop ik er dan maar even in. (Volgens mij staat het bericht nog wel ergens op het forum.)
De nr. 2 is Henk Staghouwer.

Een vervolgvraag: Hoeveel zetels zijn er momenteel in de Provinciale Staten, en hoeveel zullen er op 7 maart te verdelen zijn? En vanwaar deze verandering?

Dat moet ik weten..: 55-12=43. En waarom minder? Ja, met meer ben je logger(en duurder). Wordt uitwerking van beleid ook niet meer aan lokalere overheden overgelaten?

Als ik het goed heb, wil ik graag horen welk staatshoofd vóór Saddam als laatste officieel geexecuteerd is en op welke manier.

ro schreef: Als ik het goed heb, wil ik graag horen welk staatshoofd vóór Saddam als laatste officieel geexecuteerd is en op welke manier.

Jan Bakker, die kreeg een steen snoeihard tegen zn bakkes...

Lech Walesa schreef: Hoe heet de ontdekker van de neuroncel?

ik zou het moeten weten.
die kerel was iig bezig met kleuringen. Golgi?

ro schreef: Als ik het goed heb, wil ik graag horen welk staatshoofd vóór Saddam als laatste officieel geexecuteerd is en op welke manier.

Ik heb er even over na moeten denken, dacht eerst aan Franco of aan een dictator uit Portugal. Maar volgens mij moet het de Roemeense dictator Ceausescu zijn, hij werd tegen de muur gezet.

Vriend Niels

Maar volgens mij ging het bij Ceausescu niet bepaald officieel...

Lech Walesa

Neen geen Golgi, het is Santiago Ramón y Cajal

Vriend Niels schreef: Maar volgens mij ging het bij Ceausescu niet bepaald officieel...

Nee niet echt.

Lech Walesa schreef: Neen geen Golgi, het is Santiago Ramón y Cajal

Wel warm

Vriend Niels schreef: Maar volgens mij ging het bij Ceausescu niet bepaald officieel...

Het kan inderdaad een schijnproces zijn geweest waarbij de uitspraak al van te voren vaststond. Maar dan kun je nog wel van een 'soort van' proces spreken. Maar als jullie een betere weten hoor ik het graag.

Lech Walesa

Een executie is een executie, waar zeikt men nu over?

De vraag was:

ro schreef: ... Als ik het goed heb, wil ik graag horen welk staatshoofd vóór Saddam als laatste officieel geexecuteerd is en op welke manier.

Onder officieel versta ik dat er een soort van proces moet zijn gehouden.

Van mij mag Ro uitsluitsel geven.

Daar ben ik ook voor want ik kan idd naast Ceausescu niet eens echt staatshoofden bedenken die zijn geexecuteerd.

Lech Walesa

Louis XVI is geëxecuteerd alsmede zijn vrouw Marie Antoinette. Dit alles na een officiëel proces. De Romanovs zijn ook geëxecuteerd, zij het op een iets minder officiële wijze.

Onder het wachten op uitsluitsel van Ro stel ik alvast de volgende vraag.

Wat is het kleinste land ter wereld. (Land in de zin van: eigen vorst, postzegel, munt etc.)

Ik gok op Vaticaanstad.

Het is het Prinsdom Sealand, dat overigens nu te koop staat. Toevallig vanmorgen gezien op nu.nl :D vind je meer info over die verkoop en de officiële website van het land.

De volgende vraag is er in de categorie uhh (uit het hoofd):
Hoeveel treden ga je op als je van de kluisjes naar de 4e verdieping van de UB gaat?

120

Lech Walesa

Hoe heet de wet waardoor de Nederlandse koninklijke familie na 1890 geen Groothertog van Luxemburg meer kon leveren?

Dit is volgens mij een gevolg van de Luxemburgse kwestie. Deze werd opgelost met het Traktaat van Londen.

Lech Walesa

Neen ik heb het over een wet die de oorzaak was van de Luxemburgse kwestie.