Nee dat moet bijna iemand van de SP zijn. De partij met de meest charismatische lijsttrekker krijgt haar meeste stemmen via deze lijsttrekker en een heleboel kanslozen hobbelen hier vrolijk bij mee. Ik ga dus voor de SP

Ik weet het, maar het is niet de SP. Ik mag alleen niets zeggen, want ik heb het van de quizmaster himself gehoord.

Dan kan ik alleen maar Wilders bedenken. Als ik een idioot zou zijn die op hem stemde dan zou ik alleen achter zijn dikke kop aan lopen.

Die surinamer van de wildersploeg. Van Dijck oid met iets meer dan honderd stemmen.

Het is een Antiliaan, inderdaad Van Dijck met 114 stemmen.

zie www.kiesraad.nl

Kars, aan jou de eer om een volgende vraag te stellen.

Na de oorlog in Joegoslavië werden de dayton akkoorden gesloten en werd besloten tot de oprichting van Bosnië Herzegovina. Welke 'staten' maken onderdeel uit van BiH en hoe is dit institutioneel vormgegeven.

Tsk. Bosnië en Herzegovina bestaat uit de Republika Srpska, de Bosnisch- (of Moslim-)Kroatische federatie en enkele onafhankelijke districten waaronder Sarajevo en Brcko naar ik meen. In ieder geval de eerste twee delen hebben elk een parlement, maar vallen natuurlijk allebei onder de federale regering.

Het land is hard bezig met vooral proberen om beide delen te integreren middels kunstmatige identiteitsbakens als gezamelijke nummerborden en een volkslied, maar heeft nog een lange weg te gaan.

keurig, floor is yours

Noem twee grote films van Sergei Eisenstein.

Arnold schreef: Tsk. Bosnië en Herzegovina bestaat uit de Republika Srpska, de Bosnisch- (of Moslim-)Kroatische federatie en enkele onafhankelijke districten waaronder Sarajevo en Brcko naar ik meen. In ieder geval de eerste twee delen hebben elk een parlement, maar vallen natuurlijk allebei onder de federale regering. Het land is hard bezig met vooral proberen om beide delen te integreren middels kunstmatige identiteitsbakens als gezamelijke nummerborden en een volkslied, maar heeft nog een lange weg te gaan.

Bosnie-Herzegovina heeft ook nog een presidium, waarin drie presidenten zitten, een voor de Kroaten, een voor de Bosnische Serviers en een voor de Bosniakken (Bosnische moslims).

Ja en BiH is geen federatie, maar in principe is het goed toch?

(dit is Erik S.)

Zou goed kunnen idd dat het geen federatie is, ik weet niet hoe deze regeringsvorm precies heet. Hee maar wie is Erik S.?
En beantwoord mijn vraag eens ipv de betweterige uit te hangen?

Erik S. is Erik Spel alias Perikles.

Het had een vraag voor dit topic kunnen zijn ;)

Vriend Niels

Ik lees in het boek voor me: De NSG bestaat uit 45 landen.

He? De NSG? Dat binn'n toch student'n.

Maar er bestaat ook een groep landen die zich de NSG noemt. Waar staat NSG voor in dit verband?

Arnold schreef: Noem twee grote films van Sergei Eisenstein.
Vriend Niels schreef: Ik lees in het boek voor me: De NSG bestaat uit 45 landen. He? De NSG? Dat binn'n toch student'n. Maar er bestaat ook een groep landen die zich de NSG noemt. Waar staat NSG voor in dit verband?

Heeft te maken met kernwapens en non-proliferatie. Nuclear S.. G..

Even een makkelijke:
waar staan de letters AM en PM voor? En wat duiden ze aan?

Ante Meridiem en Post Meridiem, vóór het middaguur en na het middaguur.

Als je vanavond in 'De Toeter' was, dan weet je dee

Welk land heeft de oudste vlag ter wereld?

pytric schreef: Ante Meridiem en Post Meridiem, vóór het middaguur en na het middaguur. Als je vanavond in 'De Toeter' was, dan weet je dee Welk land heeft de oudste vlag ter wereld?

Denmark? (Heeft ooit een trotse Deense me is verteld geloof ik..)

Vriend Niels schreef: Ik lees in het boek voor me: De NSG bestaat uit 45 landen. He? De NSG? Dat binn'n toch student'n. Maar er bestaat ook een groep landen die zich de NSG noemt. Waar staat NSG voor in dit verband?
Heeft te maken met kernwapens en non-proliferatie. Nuclear S.. G..

Nuclear Suppliers Group idd...

De nog niet beantwoorde vragen zijn te moeilijk denk ik. Daarom even een makkelijke er tussen door: In welke briljante kerstfilm van Chris Columbus (ook van Harry Potter and the prisoner of Azkaban) uit 1990 speelt Macauley Culkin de hoofdrol?

Home Alone.