ik denk het te weten, maar heb niet helemaal eerlijk gespeeld. Heb al gegoogled of ik in de goede richting dacht. Dus ik laat hem aan iemand anders over.

En heeft google.nl bevestigt dat je het bij het juiste spreekwoordelijke eind had? Anders gooi je er stiekem even een leuke vraag tussendoor waarvan je denkt dat ik hem weet; doe ik niet moeilijk over!

Ik had het dus niet bij het juiste eind, kreeg ik net van je te horen. Dus mensen doe je best.

En Maurice ik bedenk nog wel even een vraag voor je! ;)

Chris Witty?

Ja shit, die wou ik ook net zeggen!

Nee joh, die heks heeft alleen een keer bij toeval olympisch goud gehaald.

Bonnie Blair?

Voor het geval jullie denken dat het een noob is: ze won in '88 (Calgary) de olympische 500 en in '92 (Albertville) en '94 (Lillehammer) de olympische 500 en 1000 meter.

Heel goed, Nelian. Nu jij weer!

Peter Mulder vraagt: hoe heet de zus van Tirza in het nieuwe boek van Grunberg?

Maar ik vind de vraag niet heel leuk. kZal vast een andere bedenken, maar kheb nu eerst bk.

3 berichten achter elkaar... maar er was ook een vraag bij van Peter (eigenlijk wil hij gewoon weten wie het boek gelezen heeft, dus daarop mag verder gegaan worden in het 'wat lees jij' topic).
Om terug te komen op Vrouwtje Theelepel en het bijbehorende jeugdsentiment: Wat zijn de namen van de zeven kinderen van Barbapapa en Barbamama?
Deze vraag is ook geschikt voor de jeugdige kijkers onder ons. Tenslotte is de tekenfilmserie nog regelmatig te zien op de televisie in tegenstelling tot Vrouwtje Theelepel. De namen komen allemaal voorbij in het leukste deel van de paar minuten durende afleveringen: het liedje aan het begin.
Het zou helemaal geweldig zijn wanneer ook de kleur van elk kind, en zijn/haar interesse, bij de bijbehorende naam genoemd worden.

Stieneke schreef: (...) Barbabob, Barbabientje, Barbaborre, Barbalala, Barbabee en Barbabella
Stieneke schreef: Oh, Barbabenno (deze heb ik afgeluisterd...) luister en bekijk het intro van de Barbapapa's hier! http://users.skynet.be/Timo/jeugdsentim ... enfilm.htm Dit is de lange versie: http://www.wannahaves.nl/tunes/tunes1.asp

Barbapapa: roze
Barbamama: zwart
Barbabee: geel als boter
Barbalala: groen als gras
Barbabientje: oranje
Barbabob:zwart spikkeltjes rood groen en wit van de verf
Barbabella: pimpelpaars
Barbabenno: ogenblauw blauw
Barbaborre: vlaggetjesrood

Meer weet ik niet, Neel:)

Noem de twee waterschappen in de provincie Groningen.

Noorderzijlvest en
Hunze en Aa.

Die interesses van de barbapapa en -mama kinderen zijn: Barbabee houdt van dieren, Barbalala van muziek, Barbabientje van boeken, Barbabob van kunst (hij heeft overigens als enige haar!), Barbabella houdt van haar uiterlijk, Barbabenno van wetenschap en Barbaborre is heel sterk.

Hoe heette de Vos van David de Kabouter?

Swift?

Potverdrie, heb ik daar heel lang over na moeten denken, is er binnen 1 minuut al een goed antwoord.

Ik keek altijd David de kabouter, echt heel tof was dat!