Goed, de vraag is deze:
1a. Hoe heet de man van Vrouwtje Theelepel? 1b. Hoe heet het buurmeisje van Vrouwtje Theelepel? 1c. Ken je de tekst nog van de begin- en eindtune?

Ik keek het wel altijd en ik vond het liedje ook heel mooi maar ik kan er niet opkomen! Grrrrrrrr.

De man heet geloof ik Bazel en het buurmeisje Wendy
Begintune: Een lepel is een ding, daar kun je pap mee roeren.... Hierna weet ik het niet meer.... De eindtune kan ik me ook niet meer herinneren...

Klopt! Hier een site waar je de begin- en eindtune kan luisteren: http://users.skynet.be/Timo/jeugdsentim ... elepel.htm
De eindtune is het liedje: Kom op dan gaan we met z'n allen naar een feestje...
Echt de moeite waard om even naar te luisteren, die stem, kheb het gemist.

Lech Walesa

Tussen welke partijen is (officieel) de langste oorlog ooit gevoerd? De oorlog duurde 335 jaar en er werd pas 1986 vrede gesloten.

Nou Machteld een vraag (al die geschiedenis dingen weet ik echt niet, zelfs niet bijna).

Lech Walesa

Misschien weet iemand anders hem?

Ik heb em ff opgezocht, zal het dus niet verklappen. Maar kan wel een hint geven. De oorlog wordt ook wel de 335-jarige oorlog genoemd.

Als ik me niet vergis is dat een oorlog tussen nederland en wat eilandjes van Engeland. Geen idee hoe die eilandjes heten.

@Pieternel: ik weet ook niets van geschiedenis, maar soms weet je toevallig het antwoord.

Geschiedenisvragen weet ik ook nooit een antwoord op en vragen kan ik al helemaal niet bedenken... :wink:

@pieternel, het antwoord op jouw vraag heb ik inmiddels gegoogled...

Zeg het maar Machteld hoor!

Lech Walesa

Het is inderdaad een oorlog die in 1651 door de Republiek der Zeven Verenigde Nederlanden is uitgeroepen tegen de eilanden van Scilly. Deze oorlog is de langste en meest bloedeloze ooit gevoerd(geen enkel schot gelost). In 1986 werd ontdekt dat er nooit vrede was gesloten, vervolgens heeft men dat alsnog gedaan. Voor meer info: http://en.wikipedia.org/wiki/Longest_war

Ik weet niet of er nog vragen lopen, maar hier is er weer eentje:

Welke politicus werd in 1982 gedwongen af te treden als minister van defensie na een slachtpartij waarbij 2000 vluchtelingen omkwamen en werd 20 jaar later gekozen tot premier van datzelfde land?

Complete gok maar aan zijn temperament denkend, Ariel Sharon?

Dat is een correct antwoord.

Nieuwe vraag dan
De familie 'De Medici' had eeuwen lang de touwtjes in handen in het Italiaanse Florence. De bekendste telg uit dit geslacht was Lorenzo de Medici. Wat was zijn bijnaam?

De Chirurg

Thnx Pytric, die weet ik: Il Magnifico

Helemaal goed, nieuwe vraag

Categorie: sport en spel.

Gunda Niemann heeft de meeste wereldbekerwedstrijden schaatsen bij de dames gewonnen. Meer dan honderd! Welke amerikaanse staat tweede op deze lijst?