Na de Tweede Wereldoorlog vond in veel Westerse landen een geboortegolf plaats. Ook in Cândido Godói veranderde iets in de geboortes, maar het was niet zozeer een simpele vermeerdering ervan. Geruchten zeggen dat de komst van de naziarts Josef Mengele er iets mee te maken zou hebben gehad.

Nynke de Graaf

Oh, was het niet dat er opeens wel heel veel tweelingen geboren werden?

Nynke heeft het juiste antwoord, in het dorp is 1 op de 5 zwangerschappen een tweeling in plaats van de gemiddelde 1 op de 80. Er gaan inderdaad ook geruchten dat meneer Mengele hier mee te maken heeft. Een andere verklaring voor het fenomeen is keiharde inbreeding (Alabama 100).

Nynke de Graaf

Nice! Ik vraag me nu heel erg af waarom ik dit weet maar denk niet dat ik daar nog achter ga komen. Volgende vraag:
Welk dier kun je bijna alleen op Rottnest Island in het wild vinden?

Een soort pinguïn

Papegaai

Papegaai

de quokka

Kiwi

Grietje_Eva

Vogelbekdier?

Alken

reuzenschildpad

Nynke de Graaf

Geert-Jan heeft het goed! Quokka's, die uit dezelfde familie als de kangoeroe en de walibi komen, staan bekend als "the happiest animals on Earth" omdat het lijkt alsof ze altijd lachen, en ze trekken dan ook veel toeristen naar Rottnest Island, dat in het westen van Australië bij Perth in de buurt ligt. Heb je een slechte dag? Google dan quokka's.

beschrijving

Kiwi's kun je overigens alleen in het wild in Nieuw-Zeeland vinden, en de enige kiwi die je mag aaien kun je bezoeken in Whangarei in het Native Bird Recovery Centre (twee uur naar boven rijden vanaf Auckland) en heet Sparky: https://www.nbr.org.nz/sparky.

Altijd leuk om te weten voor als je nog eens in de buurt bent.

beschrijving

Geert-Jan mag!

Nynke de Graaf schreef:

Geert-Jan heeft het goed! Quokka's, die uit dezelfde familie als de kangoeroe en de walibi komen, staan bekend als "the happiest animals on Earth" omdat het lijkt alsof ze altijd lachen, en ze trekken dan ook veel toeristen naar Rottnest Island, dat in het westen van Australië bij Perth in de buurt ligt. Heb je een slechte dag? Google dan quokka's.

beschrijving

Toch knap dat een dier zonder oogwit scheel kan kijken 🤔

Wat wordt er precies gemeten met de schaal van scoville?

hoe heet(als in pittig niet temperatuur) een voedsel is, bijvoorbeeld chili saus

Sikke heeft hem al, het is inderdaad een schaal om de pittigheid van voedsel aan te geven

puttertie schreef:

Sikke heeft hem al, het is inderdaad een schaal om de pittigheid van voedsel aan te geven

dank u Youtube en het kanaal First We Feast.

Welk Europees land ontvangt jaarlijks de minste bezoekers/toeristen?

Litouwen?

Andorra