Sierra Leone klinkt Frans, is Portugees maar ze spreken volgens mij Engels (hoofdstad = Freetown).

Volgende vraag:

Hoe heette het in de jaren negentig door Ronald Jan Heijn opgericht spiritueel centrum in Amsterdam wat vrij snel failliet ging.

Oibibio

Hoe heet de film die n.a.v. het boekhoudschandaal bij Enron over hetzelfde voorval is gemaakt?

Lech Walesa

Paul Bremer was helaas geen generaal, maar de voormalige ambassadeur van de VS in Nederland...

"The smartest guys in the room"

Hoe oud is Dietrich Bonhoeffer geworden, wanneer en hoe is hij gestorven? En waarom op deze manier?

Volgens mij is hij 33 geworden, stierf hij in april '45 door ophanging door de Duitsers, vanwege zijn vermeende deelname aan een aanslag tegen Hitler en radicale en anti-Duitse preken.

Bijna goed, hij was 39. Maar de volgende vraag is voor jou.

wesley clark

Hoe heet ook maar weer de in maart 2003 vermoorde premier van Servië-Montenegro?

Wie was de eerste man die de 1mijl onder de 4 minuten liep? Wat was zijn tijd?
(En voor de sportpsychologen onder ons, wat gebeurde er daarna met deze tijd, en waarom?)

(Oja, sorry dat ik er een vraag tussendoor gooi zonder een antwoord te hebben gegeven, willen jullie mij dat vergeven?)

Lech Walesa

Djindjic, al zal de spelling niet geheel kloppen.

Iemand zin om vanavond in de toeter te quizzen?

nope

Djindjic is goed.

Wisten jullie trouwens, even een heel tof triviaal feitje tussendoor, dat in elk jaar wanneer een nieuwe Bond-acteur zijn intrede deed, een Nederlandse voetbalclub de Champions League won? In '69 (Lazenby) was het Feyenoord, in '73 (Moore) Ajax, in '87 (Dalton) PSV en in '94 (Brosnan) werd het Ajax.

Dit jaar is dus de beurt aan PSV.

Bizar

He weet je wat ook leuk is. Een antwoord geven en dan moeten we raden wat de vraag was. Hihi

We zitten hier niet bij de EO hoor Agnes.

Arnold schreef: Djindjic is goed. Wisten jullie trouwens, even een heel tof triviaal feitje tussendoor, dat in elk jaar wanneer een nieuwe Bond-acteur zijn intrede deed, een Nederlandse voetbalclub de Champions League won? In '69 (Lazenby) was het Feyenoord, in '73 (Moore) Ajax, in '87 (Dalton) PSV en in '94 (Brosnan) werd het Ajax. Dit jaar is dus de beurt aan PSV.

Jammer dat Feyenoord in '70 won, PSV in '88 en Ajax in '95...

Ja haha, het gaat toch om de seizoenen, drol. De films kwamen aan het eind van het jaar uit, tussen bijvoorbeeld in het seizoen '94-'95. Vandaar ook dat PSV het nog steeds kan waarmaken.

Je zei jaar, geen seizoen. Bovendien gaat 73-74 dan niet op, toen won Bayern München.

He ja, dat zal dan seizoen '72-'73 geweest zijn. Maar 't gaat om het idee.
Maar on-topic weet ik het antwoord op Renskes vraag niet.

Niet teveel James Bond kijken Arnold, is niet goed voor je :D