Hoe heet het ijzerdraadje dat wordt gebruikt om de kurk van een champagnefles op zijn plaats te houden?
+0
Martin Veenstra
Is het muselet?
+0
Dijkio
Martin Veenstra schreef:
Is het muselet?
Het is muselet.
+0
Martin Veenstra
Wat is kopi luwak (kopi loewak) en wat is er zo bijzonder aan?
+0
steven
Was dat die koffie met zoveel cafeïne dat je er bijna van sterft?
+1
Martin Veenstra
Nee helaas, dat is momenteel Black Insomnia Coffee. Daarvoor was het Death Wish Coffee (hier ben ik een keer een avond goed hard op gegaan).
+1
Grietje_Eva
Zijn dat van die koffiebonen die door katten worden gegeten en half verteerd en dan als uitwerpselen worden gebrand? Duurste koffie ter wereld of zo?
+0
Martin Veenstra
Dat is helemaal correct, jouw beurt!
+0
Grietje_Eva
In welk jaar werd de eerste scoutinggroep ooit opgericht? Je mag er wel een paar jaar naast zitten van mij. Let's say vijf jaar.
+0
grasMaaiker
1892
+0
Harryapperloo
1903
+0
Rein
1871
+0
SikkeG
1791
+0
Remco
1880
+0
Grietje_Eva
Harryapperloo schreef:
1903
Dit valt binnen de marge, dus jij mag!
In 1907 werd scouting ontwikkeld (in Engeland door lord Robert Baden-Powell. Fun fact: zijn broers hebben ook meteen al waterscouting en luchtscouting opgericht en zijn zus daarna scouting voor meisjes).
100 jaar scouting is een tijdje terug goed gevierd, misschien wel in het nieuws voorbij zien komen :)
+0
Harryapperloo
Wat is het voornaamste verschil tussen witbier en weizenbier?
+0
Holsappel
Witbier zegt iets over de kleur. Weizen over het hoofdingrediënt, namelijk tarwe.
+0
Harryapperloo
Holsappel schreef:
Witbier zegt iets over de kleur. Weizen over het hoofdingrediënt, namelijk tarwe.
Hoewel je er vrij dichtbij zit, klopt het nog niet helemaal. Want in zowel witbier als weizenbier zit beide tarwe.
dat klopt
ah net te laat haha.
Hoe heet het ijzerdraadje dat wordt gebruikt om de kurk van een champagnefles op zijn plaats te houden?
Is het muselet?
Het is muselet.
Wat is kopi luwak (kopi loewak) en wat is er zo bijzonder aan?
Was dat die koffie met zoveel cafeïne dat je er bijna van sterft?
Nee helaas, dat is momenteel Black Insomnia Coffee. Daarvoor was het Death Wish Coffee (hier ben ik een keer een avond goed hard op gegaan).
Zijn dat van die koffiebonen die door katten worden gegeten en half verteerd en dan als uitwerpselen worden gebrand? Duurste koffie ter wereld of zo?
Dat is helemaal correct, jouw beurt!
In welk jaar werd de eerste scoutinggroep ooit opgericht? Je mag er wel een paar jaar naast zitten van mij. Let's say vijf jaar.
1892
1903
1871
1791
1880
Dit valt binnen de marge, dus jij mag!
In 1907 werd scouting ontwikkeld (in Engeland door lord Robert Baden-Powell. Fun fact: zijn broers hebben ook meteen al waterscouting en luchtscouting opgericht en zijn zus daarna scouting voor meisjes).
100 jaar scouting is een tijdje terug goed gevierd, misschien wel in het nieuws voorbij zien komen :)
Wat is het voornaamste verschil tussen witbier en weizenbier?
Hoewel je er vrij dichtbij zit, klopt het nog niet helemaal. Want in zowel witbier als weizenbier zit beide tarwe.