dat is onbekend.

dit is mijn antwoord op beide vragen. Waarvan ik er bij de 2e van overtuigd ben. De kinderbijbel denkt echter dat het er 3 zijn.

De linker vrouw is Maria, ze heeft nl. een lam op haar schoot.
Ik gok dat dit een schilderij van Bellini of Botticelli is.

Mausie schreef: In dit topic de gelegenheid om een vraag aan de rest voor te leggen. Degene die het antwoord weet [...], mag ook een nieuwe vraag stellen. Ik zal het spits afbijten.

Dus eerst antwoorden, dan pas een vraag stellen. Het antwoord op de vraag van Peikles is volgens mij Dante Alighieri.

vanDijk schreef: De linker vrouw is Maria, ze heeft nl. een lam op haar schoot. Ik gok dat dit een schilderij van Bellini of Botticelli is.

het antwoord is fout
tututut valt me vies van je tegen vanDijk

@HaJee: ik had geprobeerd een antwoord te formuleren maar die was helaas fout. Moet je w88 tot het is goedgekeurd? Terwijl ik een nieuwe vraag bedacht was Perikles mij al voor. Maargoed, mag mijn vraag blijven staan want ik acht het zeer noodzakelijk dat de GSV eens wat gevoel voor kunst word bijgebracht.

Ik dacht ook dat het Maria was. Het is in ieder geval een maagd. Het is een detail van 'Het Lam Gods' van van Eyck.

Agnes schreef: @HaJee: ik had geprobeerd een antwoord te formuleren maar die was helaas fout. Moet je w88 tot het is goedgekeurd? Terwijl ik een nieuwe vraag bedacht was Perikles mij al voor. Maargoed, mag mijn vraag blijven staan want ik acht het zeer noodzakelijk dat de GSV eens wat gevoel voor kunst word bijgebracht.

Ik verwijt niemand iets, ik zag alleen dat er opeens drie vragen stonden en ik wil het graag overzichtelijk houden ;) En uiteraard mag je vraag blijven staan. Ik moet het antwoord helaas schuildig blijven.

Stieneke schreef: Ik dacht ook dat het Maria was. Het is in ieder geval een maagd. Het is een detail van 'Het Lam Gods' van van Eyck.

Stien goed bezig. Maar de identiteit van de vrouw kan niet moeilijk zijn. Haar naam betekent 'lam'. Daarom houdt ze dat beest vast ;)

Agnes van Rome?

Ja das wel goed. Officieel de heilige Sint Agnes. Zo dat vergeten jullie nooit weer ;)

Lech Walesa

Om terug te komen op mijn stoommachine, de eerste stoommachine werd gemaakt door Heron van Alexandrië, hij maakte een apparaat genaamd de aeolipile, check wikipedia als je echt wilt weten hoe dat er uit ziet.

Om bij het thema van soos van vanavond te blijven: Waar komt de term Bockbier vandaan?

Einbeck?

Lech Walesa

No shit, Sherlock!

Stieneke schreef: Ik dacht ook dat het Maria was. Het is in ieder geval een maagd. Het is een detail van 'Het Lam Gods' van van Eyck.

Een erg klein detail, uit een van de vele schilderen van 'het lam Gods' stien, je maakt mij niet wijs dat je het niet hebt opgezocht. :)

Heb ik het al met Agnes over gehad. Ik kende het schilderij gewoon Jurjen. Dat kan echt!!

Stieneke respect!

@Solidarnosc; Bier wat door de bockerijders werd gebrouwen?

pytric schreef: Einbeck?

Klopt.

Vraag is aan Pytric, of Machteld.

Hoe heette de generaal die de, nu al, beroemde woorden sprak 'we've got him' na de arrestatie van Saddam 'de gehangene' Hussein.

Was dat niet Paul Bremmer? Of was dat slechts de man die het daar min of meer voor het zeggen had?

Bijna goed, Arnold. Het is Paul Bremer (met één 'm'), voor de volledigheid: Lewis Paul Bremer III.

Nieuwe vraag: Op welk Nederlands orgel heeft Mozart gespeeld?
Voor bonuspunten: Wat zei Mozart nadat hij op dat orgel had gespeeld?

Haarlem, dat is volgens mij in de St. Bavo dus. Hij zei iets van: 'Schööööön!'

Wat is de voertaal van Sierra Leone?