12

Hoeveel jaar GSV is pas échte trouw?

oeljanov toch?

CoCo schreef: Den Haag ('s Gravenhage): Spui, Lange Poten, Plein wie doet die van Haarlem even? :P

Barteljorisstraat, Zijlweg en Houtstraat

Waar woont 'the Muffinman'?

on drury lane (ofzo)

Wie wisselt een band van de voormalige reserveauto van Michael Schumacher in 6.43 sec bij een pitstop in Martiniplaza?

Koos L schreef: 12 Hoeveel jaar GSV is pas échte trouw?

40

Hoe heet de toezichthouder op de telefonie? En waar staat de afkorting voor?

OPTA

Wat ben je snel! Ik heb de vervolgvraag nauwelijks kunnen posten.

ha, de vraag opeens veranderen he!

Onafhankelijke Post en Telecommunicatie Autoriteit.

Wie introduceerde Korfbal in Nederland (en daarmee in de wereld)

Jan Korf, broertje van Henk.

Speciaal voor een zieke Nelian: wat is de hoofdstad van Sri Lanka? En beter worden he!

Colombo!

Je bent helemaal niet ziek, Nelian!

Edit: doe mij es een hoofdstad?

Weet je ze nog niet allemaal...? Maar vooruit, mijn favoriete hoofdstad, omdat het zo lekker klinkt. Wat is de hoofdstad van Brunei?

En om te reageren op je eerste opmerking: ik rol net mijn bed uit, voor het eerst vandaag. En ik ga zo weer terug naar mijn bed want ik voel me niet optimaal. Als je nog twijfelt aan mijn ziek zijn dan mag je wel even komen kijken mits je beschuitjes meeneemt.

Waarom heeft niemand mij gister op tijd naar huis gestuurd zodat ik vandaag vol energie bezig kon gaan met mijn scriptie?

Bandar Seri Begawan. Mooi inderdaad. Net als Ouagadougou van Burkina Faso. En gisteren hadden we je gewoon tot het eind nodig!

Rinze schreef: Wie introduceerde Korfbal in Nederland (en daarmee in de wereld)

Dit was Nico Broekhuyzen aan het begin van de vorige eeuw.

Dan maar een andere vraag: Waar komt de naam van de Martini kerk met bijbehorende toren vandaan?

Kom niet aanzetten met Sint Maarten, doe het maar iets uitgebreider.

Even tussendoor: aanstaande woensdagavond is de Triviale feitjesquiz op radio Stuntteam fm. Grijp je kans en etaleer je kennis in de ether!

I.p.v. de Toeter, gewoon in je eigen huis! Ik ben erbij!

Rinze schreef:
Rinze schreef: Dan maar een andere vraag: Waar komt de naam van de Martini kerk met bijbehorende toren vandaan? Kom niet aanzetten met Sint Maarten, doe het maar iets uitgebreider.

Wat wil je precies horen? Ik weet dat Sint Martinus een soort barmhartige Samaritaan was en zijn mantel uitleende aan een arme, en hij hoorde tot het bisdom waar Groningen bij hoorde.

Rinze, van mij mag je een nieuwe vraag stellen. Gisteravond heeft Dick het antwoord al gegeven.