Wat-als-gedachten

Dat was iets van l'appèl du vivre of zoiets.

Wow, awesome vraag

Intrusies?

Ik was inderdaad op zoek naar de term intrusies.

Liz wat jij bedoelt is 'L’appel du vide'. Ik had hier zelf nog nooit van gehoord maar betekent ongeveer hetzelfde. Alleen is het wat minder gangbaar geloof ik dan intrusies en omdat je de term ook niet helemaal goed had vind ik dat Lisanne de volgende vraag mag stellen!

Oeh nice. Euhhm oké: hoeveel tienermoeders waren er in Nederland in 2015? Dus niet per se alleen bevallen in dat jaar, maar in totaal dus.
Je mag er wel iets van 50 ofzo naast zitten, joehai

854

Grietje_Eva

950

1320

martijngaasbeek

1430

2775

1750

17 miljoen mensen. 8'5 mil vrouwen. 40 % religieus - 5'1 mil heidense vrouwen. 1,275 mil vrouwen 15-19 jaar. 80 % sexual intercourse. 1.02 mil vrouwen. 90 % doet het veilig. 102.000 dus niet. daarvan heeft 25 procent pech = 22500. 90 procent van deze gevallen heeft een bevriende arts. 10 procent dus niet = 2550 tienermoeders.

martijngaasbeek

Religieuze vrouwen kunnen ook tienermoeder zijn. Tienermoeder ben je wanneer je een kind hebt voor je 20e, ongeacht of je getrouwd bent.

3650

EliseReinders

Als ik bij je naar de WC ga Lisanne, kan ik dan achter het antwoord komen?

34821

martijngaasbeek schreef:

Religieuze vrouwen kunnen ook tienermoeder zijn.

Nietes

EliseReinders schreef:

Als ik bij je naar de WC ga Lisanne, kan ik dan achter het antwoord komen?

Haha nee daar staan de getallen voor 2011 muhaha

Ohja yolo dubbelpost. Maar Huzol zit er het dichtst bij! De berekening was ook wel mooi, maar zo zit het echt:
"In 2015 zijn ruim 1.500 meisjes jonger dan 20 jaar moeder geworden. Hiervan betreft het in bijna 80 procent van de gevallen meisjes van 18 of 19 jaar oud. Kijken we naar het totale aantal tienermoeders zijn dat er in 2015 2.579."

Dus Albert, jij mag!