Ik krijg daar vooral associaties met het verhaal van Mozes erbij. Een gok voor de naam: Helingsymbool

Dat is een esculaap, geen flauw idee waar het vandaan komt. Doet me inderdaad denk aan Mozes, maar dat zal het vast niet zijn.

Correct, Pieter! Het schijnt verder zijn oorsprong te vinden bij Asklepios, wie de Griekse God van de geneeskunde was. Hij werkte in Epidaurus, alwaar men heen ging als men ziek was. De legende wil dat, als men in hun droom dan een slang zag, men zou genezen.
Maar er schijnen meerdere versies en onduidelijkheid te zijn over dit verhaal, dus het fijne weet ik er ook niet van.

Verder staat de slang voor genezing omdat hij zijn oude huid kan afwerpen en dan een nieuwe heeft, wat staat voor wedergeboren zijn en vernieuwing etc etc.

Take it away, Pieter!

Lijkt wel veel op het Bijbelverhaal inderdaad. Daar hoefde je alleen naar een koperen slang op een stok te kijken om genezen te worden. Is dat verhaal ook niet ouder?

Voor de mensen die vorig jaar met Liftweekend zijn meegeweest is dit een eitje:

Ter gelegenheid waarvan werd de eerste Straffe Hendrik gebrouwen?

Maurice schreef:

Voor de mensen die vorig jaar met Liftweekend zijn meegeweest is dit een eitje:

Ter gelegenheid waarvan werd de eerste Straffe Hendrik gebrouwen?

Het pensioen van de oprichter van de Halve Maan brouwerij

Zal toch niet. Als in, hartstikke fout.

Hint?

Ik ga voor overname van het bedrijf van ouder op kind

Ik gok iets met een kerk, een opening of restauratie.
Maar waar blijft de hint?

Het heeft alles te maken met Sint Arnoldus, en een gelegenheid ter ere van hem

Een zoveeljarige jubileum van St. Arnoldus...
Zal toch niet.

Grietje_Eva

Dat 'ie heilig verklaard werd? Lijkt me oké om daar bier voor te brouwen.

Is er iets gemaakt voor hem? Een beeld of kerk gebouwd ofzo?

Het was ter ere van een standbeeld van hem dat onthuld werd. Jij mag.

Emily Dickinson was een bekende Amerikaanse dichteres, met bekende gedichten zoals: 'Before I got my eye put out' of 'Because I could not stop for Death'. Tijdens haar leven bleven veel van haar gedichten onbekend omdat ze ze op haar kamer bewaarde en niemand echt wist dat ze zoveel schreef. Na haar dood ontdekte haar zus zo'n 1800 ongepubliceerde gedichten. Het is daarom niet verwonderlijk dat tijdens haar leven mensen haar meer identificeerden met haar andere hobby.

Wat was deze hobby?

martijngaasbeek

Schilderen

Beeldhouwen

LauraFrancke

Zingen

Frikandellen eetwedstrijden

Slapen