Laphroaig, ik gok 5

De bonuspunt wordt je toegekend, maar het antwoord op de vraag is niet goed!

7
Ardbeg voor bonuspunten.

Helaas, nog niet het juiste antwoord!
Bonuspunt wordt wél toegekend.

martijngaasbeek

10

LauraFrancke

9, arran en bowmore voor bonnuspunten

EliseReinders

12
Ik wil geen bonuspunten

Iedereen schiet pertinent mis: het zijn 8 klassieke destillerderijen en er is in 2005 een moderne geopend, wat het totale aantal op 9 zou brengen, ware het niet dat de status van een van de 9 in 1984 al was ingetrokken.
Laura is omdat ze het dichtst bij zat. 9 is dichter bij 8 dan 7 heb ik besloten.

LauraFrancke

J.R.R. Tolkien is een bekende schrijver uit het Verenigd Koninkrijk. Hij is daar alleen niet geboren, de vraag is welk land is J.R.R. Tolkien wel geboren?

Grietje_Eva

Ierland of zo?

Zuid-Afrika.

Rusland

martijngaasbeek

Noorwegen

Bloemfontein, Zuid-Afrika idd

LauraFrancke

Zuid-Afrika inderdaad, Mark is

De GSV staat te boek als een clubje met vrijgemaakte roots. Maar in feite was er voor al dat gedonder ook al een vereniging voor gereformeerde studenten in een minder exclusieve zin van het woord. Hoe heette deze vereniging en wanneer was die opgericht? Dus welke 'GSV' was er vóór VGS Hendrik de Cock (1947)?

Grietje_Eva

Dijkio schreef:

De GSV staat te boek als een clubje met vrijgemaakte roots. Maar in feite was er voor al dat gedonder ook al een vereniging voor gereformeerde studenten in een minder exclusieve zin van het woord. Hoe heette deze vereniging en wanneer was die opgericht? Dus welke 'GSV' was er vóór VGS Hendrik de Cock (1947)?

Vera?

Klopt, maar wanneer is die opgericht? En waar staat V.E.R.A. voor?

Ik heb even stiekem op wikipedia gekeken dus zal maar niet antwoorden. Maar best cool dat onze 'voorganger' nog optredens gaf met o.a. U2, nirvana en pearl jam. Kan dizkartes met ronnie flex nog een puntje aan zuigen.

Grietje_Eva

Oh wat stom, helemaal overheen gelezen.. Maar ik zou het oprecht niet weten, balen zeg