JP. schreef: Dan gooi ik er een audio-vraag tegenaan. Welk dier maakt ? Tip: het is geen ratelslang. De magnitude van HaJee blijft dus ook nog gevraagd.

Is het een dolfijn?

overduidelijk pinguins, denk ik...

vanDijk schreef: Nieuwe vraag: Ik welke eenheidsmaat wordt oa. graan gewogen?

mud?

Liters.

Mud wordt volgens mij alleen bij aardappels gebruikt, hoewel het officieel geen maat meer is.

Henri L schreef: Welke 2 instrumenten gebruiken mieren om hun hol terug te vinden?

Tom en tom?

Geur en voelsprieten?

Rinze schreef: Tom en tom?

Doe dan maar Fem en Fem, oftewel de !

lichtinval en stappen tellen.

HaJee schreef: lichtinval en stappen tellen.

klopt helemaal. Het mooie is dat daar dus onderzoek naar is gedaan. Het stappentellen is vastgesteld met een onderzoek waarbij de mieren door een buis van hun hol naar het voedsel moesten lopen. Op de terugweg werd de mier tegengehouden en werden zijn pootjes korter of langer gemaakt. Vervolgens bleek dat de mieren met langere pootjes hun hol gewoon voorbij liepen en de kortere pootjes halverwege het niet meer wisten.

HaJee mag een nieuwe vraag verzinnen.

HaJee schreef: Liters. Mud wordt volgens mij alleen bij aardappels gebruikt, hoewel het officieel geen maat meer is.
Henri L schreef: Welke 2 instrumenten gebruiken mieren om hun hol terug te vinden?
zal het antwoord maar geven: De aanheidsmaat is Bushel, dat is +/- 27,5 kg.
Lech Walesa

Wie was de laatste Gouverneur-Generaal van Nederlandsch-Indiƫ?

Van Mook?

Oei, die weet ik zo ook niet. Toch even een vraagje erbij:

Welk bijbelboek kent als enige onder zijn soortgenoten 2 hoofdstukken?

Haggai

Welke twee spelers (PSV-ers) bedankten eerder (net als vBommel en vNistelrooy) voor oranje?

Bedankten ze niet, omdat de ajacieden veel te arrogant deden?
Willy van der Kuijlen?

KLOPT! en die andere?

rene van de kerkhof

nee man