Leliebladen, maar wat het betekent weet ik niet. Maar op Remco's verhaal afgaande zullen het wel de gemeenten/regio's die onder het wapen/vlag vallen betekenen.

Ja, volgens mij ook leliebladen. Maar het lijkt me dan dat die specifiek op havenplaatsen (of terpen ofzo iets met water) slaan, naar de aard van het plantje.

Staat het niet voor de meren en maren in Friesland en Groningen dan?

Alfred schreef:

Ja, volgens mij ook leliebladen. Maar het lijkt me dan dat die specifiek op havenplaatsen (of terpen ofzo iets met water) slaan, naar de aard van het plantje.

Dit! Het staat voor een waterlelie, en wordt gebruikt voor gebieden langs kusten of met rivieren (dus ook de kustprovincies van Nederland). Het staat bijvoorbeeld ook op het wapen van Denemarken.

En voor wie dan nog specifiek dingen over Friesland wil weten:
De zeven rode pompeblêden verwijzen naar de middeleeuwse Friese 'zeelanden': zelfstandige landstreken langs de kust van Alkmaar tot de Wezer, die samengingen in een verdedigingsverbond tegen de Noormannen. (wikipedia)

Alfred mag!

Jeej.
Oke, de Japanners staan er bij ons bekend om een heleboel dingen, het ene raarder dan het andere. Uitvindingen doen is een van die dingen. Wat was volgens de Japanners zelf hun beste uitvinding van de 20e eeuw?

P.S.
En nee bk, dit is niet soggen, ik heb dit zojuist nog in een opdracht moeten gebruiken.

Ramen noodles?

Gameboy

Het spel Donkey Kong

LauraFrancke

Manga

Kamikaze piloten

Mario kart

Anime

Hentai

Vierkante watermeloenen

Pokémon

Tamagotchi's

Toyota

Kerncentrale in Fukushima

Thereza komt er meteen superscherp in.
Het is inderdaad Ramen noodles, de instantmaaltijd.
In de beginjaren van de instantnoodles was het nog een luxeproduct, ongeveer 6x zo duur als verse noedels. Dat was in 1958, tegenwoordig hebben ze de geschatte productiekosten (inclusief vervoer) van ongeveer 7 dollarcent. Waar blijft de tijd.

Thereza mag!

Jee! Dat gebeurt bijna nooit. Fijn.
Leonardo DiCaprio heeft, zoals u allen vast heeft meegekregen, eindelijk zijn eerste Oscar gewonnen dit jaar. Genomineerd is hij echter al heel vaak. Wanneer werd hij voor het eerst genomineerd voor een Oscar, en voor welke film was dit?