Zomaar een vraagje. Kan de AEX ook op 0 staan?

Ik denk het niet. De punten geven aan hoeveel een aandeel waard is, toch? Dus op 0 is een aandeel 0 euro waard, ik denk dat de AEX dan gewoon failliet is. In ieder geval kun je voor 0 euro niks kopen.
Maar ik heb hier geen verstand van:P

Edit : dit is niet een triviaal-feitjesvraag, toch? (Dan mag je 'm hier niet stellen, foei) Ik heb nu het antwoord even opgezocht, en volgens mij klopt wat ik zeg alleen zie ik het ergens anders beter uitgelegd. (Zo dacht ik dat de AEX een bedrijf was maar dat is dus niet zo:P)

Deze vraag is namelijk ook een keer op goeievraag.nl gesteld.
In theorie zou het volgens de beantwoorders moeten kunnen, maar "de AEX is een optelsom van de waarde van de grootste en belangrijkste aandelen in Nederland. Dat kan nooit bij elkaar 0 zijn omdat er in crisistijd altijd wel aandelen zijn die het wel goed doen."

Volgens mij was die vraag ook een keer gesteld in de comments op nu.nl

Haha, ja grapje Jorieke
Ken je klassiekers: https://www.youtube.com/watch?v=yg0JQPFAl3Q

hahahaha

Mooi dat hij mijn reactie ook voorleest vanaf 2.46. Precies mijn mening wat betreft het grapjes maken over gehandicapten.

Bash schreef:

Lachen ja.

In 1980 lanceerde Apple een nogal onkarakteristieke productlijn. Wat voor product/producten was/waren dit?

Mobiele telefoons?

scheerapparaten?

De eerste pc

Mobiele telefoons zou toch redelijk karakteristiek zijn voor Apple, nietwaar? :)
Goede antwoord zit er nog niet tussen!

Bash schreef:

Mobiele telefoons zou toch redelijk karakteristiek zijn voor Apple, nietwaar? :)

In 1980 was het voor niemand karakteristiek ;)

tessabos1 schreef:

Bash schreef:

In 1980 was het voor niemand karakteristiek ;)

Fair enough.
Neem dan het Apple wat je nu kent, en denk volledig buiten die box.

Bas bedoelt natuurlijk onkarakteristiek voor Apple in het geheel.

Ik gok afwasborstels

Grietje_Eva

Ik las net toevallig iets over de vermeende grootste flop uit de apple-geschiedenis: een soort veelste dure computer van waardeloze kwaliteit (de chips bleven niet op hun plek zitten). Apple III heette hij. Wel uit 1980 maar niet heel onkarakteristiek voor apple omdat het toch wel een computer was? Of bedoelde je deze wel?

Bestek

Grietje_Eva schreef:

Ik las net toevallig iets over de vermeende grootste flop uit de apple-geschiedenis: een soort veelste dure computer van waardeloze kwaliteit (de chips bleven niet op hun plek zitten). Apple III heette hij. Wel uit 1980 maar niet heel onkarakteristiek voor apple omdat het toch wel een computer was? Of bedoelde je deze wel?

Nee, dat bedoel ik niet.
En ook geen bestek of tandenborstels!

Een walkman

Kleding

LauraFrancke

Een stoel

Harpoenen