nee, nog onverwachter.

verdrinking. Als het in de woestijn regent, dan regent het ook goed.

Slaapgebrek?

HaJee schreef: verdrinking. Als het in de woestijn regent, dan regent het ook goed.

juist HaJee dat is het correcte antwoord. Nieuwe vraag?

Wat is de zwaarst gemeten aardbeving ooit?

8,3?

nope. Niet zomaar wat gaan gokken. Dus ook: waar was dat? Bonuspunten voor het vermelden van een enkel bijzonder feit daarbij.

Ik weet geen getal, maar wel de geografische plek. Chili. Toch? En het is wel meer dan 8,3, ik denk wel meer dan 9.

Nelian heeft nog niets fout gezegd. Chili is het idd, nu nog de magnitude.

Ha mijn vraag! 9,12 op de schaal van richter. idd in chili bij een dorp genaamd valparaiso.

9,12 is nog niet genoeg.

Fak, dan zat ie verkeerd in mn hoofd. Heb nu geen id en geen zin om dom te gokken.

Mag ook niet van HaJee, anders had ik ook al lang weer een poging gewaagd. Ik smacht naar een nieuwe vraag.

Dan gooi ik er een audio-vraag tegenaan.

Welk dier maakt ?
Tip: het is geen ratelslang.

De magnitude van HaJee blijft dus ook nog gevraagd.

Het is in elk geval een zoogdier. Dat kan ik gewoon lezen als ik op je link klik. Tenzij dat is om mij op een dwaalspoor te brengen. Hoor ik maar 1 dier of moet ik elk geluid aan een ander beest koppelen?

Het gaat om het dier wat je het meest prominent hoort. En aan die bestandsnaam zou ik niet te veel waarde hechten. Of misschien juist wel.

Een kip! En daarnaast natuurlijk een geitje, en ik meende ook een aap te onderscheiden. Hoe triviaal.

@HaJee: 9,5 dacht ik.

9.5 is correct. Het bijzondere is dat er op Hawaii (10.000 km verderop) nog slachtoffers vielen door de tsunami die ontstond.

Welke 2 instrumenten gebruiken mieren om hun hol terug te vinden?