Oh ja, wat is Boantropie ('Boanthropy' in het engels) en noem het meest bekende geval hiervan.
+1
smeerkees
Haha ik las het heel lang als 'boan-tropie' met de 'boan' op z'n Gronings zeg maar.
Verder weet ik het antwoord niet.
+0
Joashakvoort
Vast iets geneeskundigs, had je laats niet college over allemaal vieze genitale aandoeningen? Maar ik hou het op iets met het uit elkaar vallen van botten.
+0
AnnLou
Iemand met Boantropie denkt dat hij of zij een soort koe of rund is, dacht ik.
Het enige voorbeeld dat ik ken is Koning Nebukanessar uit de Bijbel
+0
adamroorda
Klopt, jij bent
+0
AnnLou
In het kader van de Amerikaanse presidentsverkiezingen:
Wie was de eerste vrouwelijke Amerikaanse presidentskandidaat?
Bonus: In welk jaar was dit?
+0
Joriekee
Ik dacht gewoon Hillary Clinton, maar ik ging even opzoeken en die chick waar jij op doelt heeft nogal een levensverhaal! Geen wonder dat ze het niet is geworden
+0
Alaberto
Victoria Woodhull
+0
AnnLou
Ja klopt!
Dat was in 1872
+0
Joriekee
Te laat! Dan ga ik.
Wat is een 'fady'?
+1
Remco
Fake lady
+0
Joriekee
Hint: het heeft iets met Madagaskar te maken. Mensen die op FB het wikiweetje van de dag volgen, zouden het voorbij moeten hebben zien komen (wow, vier werkwoorden achter elkaar :o )
+0
Michel
Een pinguin
+0
Joriekee
Toch een beetje te moeilijk?
Dan hier het antwoord.
OUDE VRAAG
"Wikiweetje van maandag 21 december: In het land Madagaskar zijn tal van ongeschreven regeltjes. Deze taboes heten fady en zijn soms knap ingewikkeld.
Sommige fady zijn landelijk, zoals het wijzen naar een graf of het afwijzen van gastvrijheid. Maar er zijn ook heel veel regionale taboes.
Zo is het op een bepaald kanaal in Madagaskar taboe om rood te dragen, terwijl het in een andere regio weer verboden is om ganzenvlees te eten.
Zingen is verboden tijdens het eten bij het Meringa-volk. Je zou er lange tanden van krijgen. In het oosten van Madagaskar wijzen mensen met alle vijf de vingers naar een ander; wijzen met alleen de wijsvinger is fady.
In het ene dorp is het verboden om om zout te vragen, behalve als je het woord zout niet gebruikt en in het andere is het weer taboe om een toilet meerdere keren te gebruiken, wat dus een enorme stank tot gevolg heeft.
opte eens een levende schildpad in een aardewerken pot om hem te koken.
Om het zaakje nog ingewikkelder te maken is het in sommige gebieden taboe om te vragen wat precies de taboes zijn."
Interessant hè?
NIEUWE VRAAG
Dan nu een andere vraag. Als niemand 'm weet, dan mag iemand anders wel wat verzinnen.
Soms als je een zin leest, moet je 'm wel drie keer lezen voor je hem goed snapt. De onderstaande zul je waarschijnlijk inderdaad een paar keer moeten herlezen. Ze zijn niet per se fout, ze zijn opzettelijk misleidend.
Hoe heet dit type zin? (Ze zijn allemaal van hetzelfde type, maar ik heb er een paar onder elkaar gezet omdat het leuk is)
"The old man the boat"
"Naast de vervallen kerk staat een gebouw waar vroeger de oude school." (Heb ik zelf bedacht :-) )
"The complex houses married and single soldiers and their families."
"Jan legt het snoep op tafel in de kast."
"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."
"Henk vertelde het meisje dat de hond beet dat de man was weggegaan."
+0
Kristel
Zijn dat garden path sentences? Ik weet niet hoe het in het Nederlands heet.
23 miljoen
Militaire slachtoffers waren al over de 50 miljoen, dacht ik. Dus in totaal iets van 70 miljoen?
25 miljoen
Jij hebt het goed. Er is een heel indrukwekkend filmpje over:
https://www.youtube.com/watch?v=kd-_EJ4rKfw
die je echt moet kijken
Adammmm
Oh ja, wat is Boantropie ('Boanthropy' in het engels) en noem het meest bekende geval hiervan.
Haha ik las het heel lang als 'boan-tropie' met de 'boan' op z'n Gronings zeg maar.
Verder weet ik het antwoord niet.
Vast iets geneeskundigs, had je laats niet college over allemaal vieze genitale aandoeningen? Maar ik hou het op iets met het uit elkaar vallen van botten.
Iemand met Boantropie denkt dat hij of zij een soort koe of rund is, dacht ik.
Het enige voorbeeld dat ik ken is Koning Nebukanessar uit de Bijbel
Klopt, jij bent
In het kader van de Amerikaanse presidentsverkiezingen:
Wie was de eerste vrouwelijke Amerikaanse presidentskandidaat?
Bonus: In welk jaar was dit?
Ik dacht gewoon Hillary Clinton, maar ik ging even opzoeken en die chick waar jij op doelt heeft nogal een levensverhaal! Geen wonder dat ze het niet is geworden
Victoria Woodhull
Ja klopt!
Dat was in 1872
Te laat! Dan ga ik.
Wat is een 'fady'?
Fake lady
Hint: het heeft iets met Madagaskar te maken. Mensen die op FB het wikiweetje van de dag volgen, zouden het voorbij moeten hebben zien komen (wow, vier werkwoorden achter elkaar :o )
Een pinguin
Toch een beetje te moeilijk?
Dan hier het antwoord.
OUDE VRAAG
"Wikiweetje van maandag 21 december: In het land Madagaskar zijn tal van ongeschreven regeltjes. Deze taboes heten fady en zijn soms knap ingewikkeld.
Sommige fady zijn landelijk, zoals het wijzen naar een graf of het afwijzen van gastvrijheid. Maar er zijn ook heel veel regionale taboes.
Zo is het op een bepaald kanaal in Madagaskar taboe om rood te dragen, terwijl het in een andere regio weer verboden is om ganzenvlees te eten.
Zingen is verboden tijdens het eten bij het Meringa-volk. Je zou er lange tanden van krijgen. In het oosten van Madagaskar wijzen mensen met alle vijf de vingers naar een ander; wijzen met alleen de wijsvinger is fady.
In het ene dorp is het verboden om om zout te vragen, behalve als je het woord zout niet gebruikt en in het andere is het weer taboe om een toilet meerdere keren te gebruiken, wat dus een enorme stank tot gevolg heeft.
opte eens een levende schildpad in een aardewerken pot om hem te koken.
Om het zaakje nog ingewikkelder te maken is het in sommige gebieden taboe om te vragen wat precies de taboes zijn."
Interessant hè?
NIEUWE VRAAG
Dan nu een andere vraag. Als niemand 'm weet, dan mag iemand anders wel wat verzinnen.
Soms als je een zin leest, moet je 'm wel drie keer lezen voor je hem goed snapt. De onderstaande zul je waarschijnlijk inderdaad een paar keer moeten herlezen. Ze zijn niet per se fout, ze zijn opzettelijk misleidend.
Hoe heet dit type zin? (Ze zijn allemaal van hetzelfde type, maar ik heb er een paar onder elkaar gezet omdat het leuk is)
"The old man the boat"
"Naast de vervallen kerk staat een gebouw waar vroeger de oude school." (Heb ik zelf bedacht :-) )
"The complex houses married and single soldiers and their families."
"Jan legt het snoep op tafel in de kast."
"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."
"Henk vertelde het meisje dat de hond beet dat de man was weggegaan."
Zijn dat garden path sentences? Ik weet niet hoe het in het Nederlands heet.