Vriend Niels

mud

En een mud is volgens mij 70 kilo

nieuwe vraag?

Mud is niet goed, sorry niels

kilogram

vanDijk schreef: Mud is niet goed, sorry niels

mud is volgens mij wel het juiste antwoord hoor. Maar volgens mij wordt er vanaf een bepaalde hoeveelheid gemeten in de maat Last.

Ik weet niet zeker of het klopt, maar ik neem toch het recht in handen om een nieuwe vraag te stellen:

Waarvoor dienen de strepen van een zebra? 2 redenen:

camouflage en leeftijd?

Nee, camouflage klopt, maar er is nog een reden.

Herkenning

Nope, nog iets anders.

Rinze schreef: camouflage en leeftijd?

leeftijd??? Als je dus een zebra tegenkomt en je bent geïnteresseerd in zijn/haar leeftijd, mag je eerst al die strepen gaan tellen...???

Henri L schreef: Nope, nog iets anders.

Huh? Die strepen zijn toch zodat een veulen zijn moeder kn herkennen?

ilja schreef:
Henri L schreef: Nope, nog iets anders.

Huh? Die strepen zijn toch zodat een veulen zijn moeder kn herkennen?

Is dat zo? Nou vooruit dan mag je een nieuwe vraag stellen.

Het antwoord wat ik eigenlijk zocht was: Verkoeling

Hihi, leeftijd zoals jaarringen bij een boom? Volgens mij herkennen de zebra's elkaar aan de streepjes omdat ze elk een ander patroon hebben. Dus een beetje zoals ik iemand anders herken aan zijn of haar hoofd met blauwe of rode ogen en geen haar of een enorme haarbos.
En camouflage lijkt me ook wel ok.

Hmm, terwijl ik ijverig aan het typen ben blijkt uit nieuwe antwoorden dat herkenning niet goed is? Volgens mij toch echt wel.

Verkoeling? Zodat de zebra's op de witte delen van hun lijf het koud hebben en op de zwarte warm?

Die verkoeling zit zo: Omdat de zwarte strepen het zonlicht absorberen en de witte strepen het weerkaatsen ontstaat er op de strepen een temperatuurverschil, wat weer leidt tot wind. Vraag me verder niet hoe, maar zo is het.

Nieuwe vraag: Waardoor vallen de meeste doden in de woestijn?

Zandstormen?

Nee, je moet het zoeken in de onverwachte hoek.

Vertrappeling door een kameel?

Haha, ik vind de vragen steeds leuker worden.
Een zonnesteek? Of juist de kou 's nachts? Of daardoor het temperatuurverschil tussen de dag en de nacht.