smeerkees schreef:

Maurice schreef:

Doe ik Canada

ook al gezegd :P

Dan bedoelde ik Madagascar.

Qatar

Ik wou net een hint geven, maar Steven heeft het al geraden zie ik.

Qatar it is! 2 doden per 1000 mensen, bijna niks.

Steven mag een nieuwe vraag stellen

Maurice schreef:

Is dat inclusief deze cijfers?
http://nos.nl/artikel/2002775-al-honderden-doden-bij-wk-bouw-in-qatar.html

Blijkbaar wel, dan zijn dat dus de enige doden in 2014

Er zijn meerdere oorzaken aan te wijzen voor het krijgen van salmonella. In 2009 kreeg plotseling een aantal jonge meisjes in Amerika last van een salmonellavergiftiging. Wat was hiervan de oorzaak?

Een bepaalde plant die salmonella veroorzaakt.

Misschien is het wat lastig, laat ik erbij zeggen dat het redelijk grappig is, te maken heeft met een dier en ook belangrijk is de doelgroep: meisjes van ongeveer 6-12 jaar.

Besmet door een pony?

Kleine meisjes die cookie dough eten waar rauw ei in zit?
Gebeurt wel eens.

Marjan Dwarshuis

Ik weet het denk ik! Toen kwam de disney-film The Princess and the frog uit. Kleine meisjes gingen kikkers kussen in de hoop dat het prinsen waren en kregen hierdoor salmonella.

Marjan Dwarshuis schreef:

Ik weet het denk ik! Toen kwam de disney-film The Princess and the frog uit. Kleine meisjes gingen kikkers kussen in de hoop dat het prinsen waren en kregen hierdoor salmonella.

Waarom weet jij dit soort dingen? Lekker bezig, jij bent!

Marjan Dwarshuis

Yeah. Disney-fan, ook dit soort dingen weet ik ;)

Ik ben gek op mythes, legenden en sagen.
De Ulstercyclus is een van de vier bekende Oudierse cycli (verzamelingen verhalen). Hierin speelt de Runderroof van Cooley de hoofdrol. Het gaat over de strijd om de diefstal van een rund van de Ulaid door de koning en koningin van Connacht. De aanleiding van deze roof is de strijd tussen de koning en koningin over bezittingen. De koningin wil evenveel bezittingen hebben als haar man. Het enige verschil tussen hun rijkdommen was een stier dat van de kudde van de koningin naar de kudde van de koning was gegaan. Om het probleem op te lossen besluiten ze een stier van de Ulaid te stelen.

Deze koningin verwachtte daarnaast van haar man dat hij zonder jaloezie was. Dit was belangrijk vanwege haar vele minnaars.

Wat is de naam van deze beroemde Ierse koningin die van oorsprong waarschijnlijk een soevereiniteitsgodin was, waarmee de koning trouwde als onderdeel van zijn inwijding?

Tip?

Marjan Dwarshuis

Hmm.. Ik weet geen tip. Dus ik ga wel een nieuwe bedenken.
Het antwoord was Koningin Maeve (Medb).

Vervangende vraag:
Door heftige weersomstandigheden komen er wel eens vreemde dingen uit de lucht vallen.

In april dit jaar kwamen er dieren uit de lucht regenen in Noorwegen. Dezelfde dieren kwamen in 1920 in Noorwegen ook al uit de lucht vallen.
Om welk dier gaat het?
Ze waren levend en het waren er veel.

Ik kwam op het idee door de film Next met Nicolas Cage. Leuke film wel. Hij vertelt daarin een soortgelijk feitje.

Vissen.

Fargo gezien Henk?

spinnen

Haaien

Sharknado

Sprinkhanen