Klopt Jorieke

Hoeraaa!

Als je in België een brief stuurt naar postcode '0612 Hemel', dan wordt je brief niet naar God gestuurd of een dorpje dat Hemel heet. Waarom is deze postcode in het leven geroepen en waar komt je brief dan aan?

Naar een instantie die zielige mensen in de maatschappij wil helpen?

Te moeilijk?
Hint: het heeft te maken met een bekend persoon

De kerstman

De paus? Voor de katholieken

Sinterklaas

Lotje schreef:

Sinterklaas

Iets specifieker aub. Waarom heeft Sinterklaas deze postcode gekregen?

Joriekee schreef:

Lotje schreef:

Sinterklaas

Iets specifieker aub. Waarom heeft Sinterklaas deze postcode gekregen?

Oprecht Sinterklaas? Nice.

Ehm, zodat kinderen post naar Sint kunnen sturen. Alle ouders en kinderen denken dat het naar een instantie gaat die netjes leuke briefjes terug stuurt, maar het gaat eigenlijk allemaal naar één Belgische pedofiel die deze actie heeft bedacht zodat ie duizenden adressen van kinderen binnen handbereik heeft.

Nee? Ok, dan weet ik het ook niet

0612 omdat dat de dag na sinterklaasavond is. Hemel omdat die beste vent eigenlijk al jaren dood en daardoor zich nu in de hemel bevindt.

0612 omdat op die dag Sinterklaas gestorven is. Hemel; zelfde als Jasper.

Grietje_Eva

Ze vieren Sinterklaas ook op 6 december in België, toch?

Oke, ik zat een beetje in een andere richting te denken maar jullie hebben allemaal gelijk.

De reden dat deze postcode in het leven geroepen is, is omdat de Belgen de post daarvoor steeds naar Spanje stuurden en ze er daar pas achterkwamen dat ze er niks mee konden :,-) Wat er met de post op 0612 gebeurt, weet ik niet

Lotje had als eerste het antwoord dat het meest in de buurt kwam, dus zij mag!

martijngaasbeek

Je krijgt een kadootje als je er een brief heen stuurt. Is op initiatief van het ppstbedrijf.

Yess

Welk land heeft het laagste sterftecijfer?

Lotje schreef:

Yess

Welk land heeft het laagste sterftecijfer?

Japan.

martijngaasbeek

Denemarken

Zweden

Lotje schreef:

Yess

Welk land heeft het laagste sterftecijfer?

Vaticaanstad.

Grietje_Eva

Liechtenstein?