tessabos1 schreef:

Edje schreef:

Sjoemelsoftware

Dit klopt!
Wat moet ik me trouwens voorstellen bij ontswieberen?

Dat was in De Kwis een woord wat ze verzonnen hadden.
De acteur van Swiebertje kon na die rol geen andere rol meer krijgen, omdat iedereen hem alleen zag als Swiebertje. Zelfde verhaal met de actrice van Pippi Langkous.
Toen Harry Piekema bij De Kwis langs kwam, gingen ze hem 'ontswieberen', ontdoen van het imago van de winkelmanager van Albert Heijn.

Erg grappige afleveriging overigens.

tessabos1 schreef:

Edje schreef:

Sjoemelsoftware

Dit klopt!

Jij mag! :)

De Jeugd van Tegenwoordig bestaat uit Vieze Fur, Willie Wartaal en Faberyayo. Tenminste, dat denken heel veel mensen, maar er is nog een vierde lid. Hij is verantwoordelijk voor de beats, oftewel producer. Wat is zijn volledige artiestennaam die hij gebruikt bij de Jeugd van Tegenwoordig?

Neger des Heils, echte naam Bas Bron geloof ik

Dat een David Bowie fan dit weet ;)

Maurice schreef:

Neger des Heils, echte naam Bas Bron geloof ik

Dat is niet volledig. Er hoort nog wat voor.

Majoor Vlosshart - ik dacht dat je Neger des Heils wel goed zou vinden..

Tja, volledig is volledig. Jij mag, Huzel! (Sorry Jacob en Robert, maar dat heeft hij toch echt verdiend)

Het wordt weer eens tijd voor een politieke vraag. Onlangs heeft Sharon Dijksma de onlangse afgezwaaide Wilma Mansveld opgevolgd als Minister van Infrastructuur en Milieu. Ook is Dijksma een tijdje de jongste beëdigde parlementariër geweest. Deze 'eretitel' is niet meer aan haar besteed sinds 2008.

De vraag luidt: wat is de naam van het jongste beëdigde Tweede Kamer lid, en wat is zijn/haar leeftijd op moment van beëdiging?

EliseReinders

Farshad Bashir van de SP

Niet volledig, knaap.

EliseReinders

las de vraag te snel ;)
Met 20 jaar.

Reinders, vertel op; hoe weet jij dit? Ik ben daar zo ontzettend benieuwd naar, want j'hebt het goed.

EliseReinders

Sharon Dijksma is staatssecretaris van Onderwijs geweest. Ik heb weleens opdrachtje moeten doen m.b.t. overheid en onderwijs en toen stuitte ik op haar en levensgeschiedenis, waarin ik ongevraagd belandde bij het feit dat Farshad Bashir het jongste beëdigd kamerlid is en zij niet meer.

Anyhow,

R. Lifschitz werd geboren in 1939, in de Bronx in New York, als de jongste van vier kinderen in een gezin van Joodse immigranten uit Wit-Rusland. Wegens pesterijen op school veranderde hij samen met een broer zijn naam Lifschitz naar ....?

Nu is hij een bekend modeontwerper.
Over wie heb ik het? (voor- en achternaam)

Karl Lagerfeld?

Ralph Lauren

EliseReinders

Goedzo Erwin!

Jij bent.

Top,

Wat beschouwen economen als de eerste duidelijk beschreven economische zeepbel en waar vond deze plaats?

Dreftclub

Jaa de tulpenbollenzeepbel. In de hele wereld werden ze ineens veel minder waard. Vooral nederlanders hadden er last van