steven schreef:

minstens 53 stippen per dalmatiër, 101 dalmatiërs... ik zeg 5353 stippen.

5353 * 1000 (zovaak komen die beestjes echt wel langs in een film) = 5.535.000 stippen

steven schreef:

steven schreef:

minstens 53 stippen per dalmatiër, 101 dalmatiërs... ik zeg 5353 stippen.

5353 * 1000 (zovaak komen die beestjes echt wel langs in een film) = 5.535.000 stippen

Volgens mij bedoelde ze dit juist niet... (bovendien: als je hier maar 1000 naast mag zitten, zitten we over 6 jaar nog te gokken :p)

leg ik het zo vaag uit?

oke, hebt dus 101 dalmatiers in de film.
die hebben vlekken gekregen in de studio. Elk karakter krijgt een eigen lichaam en vlekken, dit veranderd niet door de film heen ofzo. De hele film lang houden ze allemaal evenveel vlekken.

Nu gaat het er niet om hoeveel vlekken er in de hele film voorkomen, want elke dalmatier tel je in principe maar een keer mee. De vlekken op deze dalmatier dus ook.
je moet dus weten hoeveel vlekken alle 101 dalmatiers gezamelijk hebben.
5.535.000 is al een stuk dichter in de buurt trouwens!

steven schreef:

he *steven** schreef:

minstens 53 stippen per dalmatiër, 101 dalmatiërs... ik zeg 5353 stippen.

5353 * 1000 (zovaak komen die beestjes echt wel langs in een film) = 5.535.000 stippen

5353*1000= 5.535.000?
5.353.000

steven schreef:

5.535.000

tessabos1 schreef:

als je hier maar 1000 naast mag zitten, zitten we over 6 jaar nog te gokken :p

CharlotteH schreef:

5.535.000 is al een stuk dichter in de buurt trouwens!

:o

CharlotteH schreef:

leg ik het zo vaag uit?

oke, hebt dus 101 dalmatiers in de film.
die hebben vlekken gekregen in de studio. Elk karakter krijgt een eigen lichaam en vlekken, dit veranderd niet door de film heen ofzo. De hele film lang houden ze allemaal evenveel vlekken.

Nu gaat het er niet om hoeveel vlekken er in de hele film voorkomen, want elke dalmatier tel je in principe maar een keer mee. De vlekken op deze dalmatier dus ook.
je moet dus weten hoeveel vlekken alle 101 dalmatiers gezamelijk hebben.
5.535.000 is al een stuk dichter in de buurt trouwens!

Dus je wil zeggen dat ze rond 50.000 vlekken per hond hebben getekend? Dat is absurd veel, dan zouden die puppy's helemaal zwart moeten zijn

Bandbreedte 5000 - 5535000 is ruim Stayphanie. Ruim.

Volgens het zeer betrouwbare duckipedia klopt het verhaal van Charlotte niet echt nee... Ze doelt op het totale aantal vlekken dat gedurende de hele film langskomt. Als een dalmatiër dus in twee verschillende shots is te zien moet je zijn vlekken dus ook twee keer meetellen.

David123 schreef:

Volgens het zeer betrouwbare duckipedia klopt het verhaal van Charlotte niet echt nee... Ze doelt op het totale aantal vlekken dat gedurende de hele film langskomt. Als een dalmatiër dus in twee verschillende shots is te zien moet je zijn vlekken dus ook twee keer meetellen.

Ik snapte er al geen hond meer van

:(
nah.
ik had het uit een boekje.
oke dan next question :p

Wat was t antwoord?

martijngaasbeek

En wie zat er het dichtste bij? Wie mag de volgende vraag stellen?

Oke volgens het eerder door Bijma geraadpleegde duckipedia heeft Pongo 72, Perdita 68 en alle puppy's 32 stippen wat neerkomt op 3372 stippen. En dan zat ik het dichtste bij.

Dus, nieuwe vraag (een vrij makkelijke geloof ik): wat is volgens Onze Taal het woord van 2015?

Nice eindelijk een vraag waar je een educated guess kunt doen. Ik dacht gloedcommunicatie.

De lach met huil emoticon

Sjoemelsoftware

Ontswieberen

Edje schreef:

Sjoemelsoftware

Dit klopt!
Wat moet ik me trouwens voorstellen bij ontswieberen?

tessabos1 schreef:

Oke volgens het eerder door Bijma geraadpleegde duckipedia heeft Pongo 72, Perdita 68 en alle puppy's 32 stippen wat neerkomt op 3372 stippen. En dan zat ik het dichtste bij.

Dus, nieuwe vraag (een vrij makkelijke geloof ik): wat is volgens Onze Taal het woord van 2015?

Het totale aantal stippen in de hele film was overigens 6.469.952

Gelukkig kon je dan nog 6.469.000 gokken ;)