Enumatil

martijngaasbeek

Slochteren

Offingawier

Zeerijp

Pesse

Westendorp?

Zaltbommel

Laren

Ommen

Oké, dit is wat moeilijk.

Het gaat om een dorp in Noord-Brabant. Succes

(Nutteloos feitje: het lied komt oorspronkelijk uit het Frans en is geschreven door Jean Ferrat. Het heet 'La montagne' en gaat over een of andere berg in de Ardeche ofzo.

youtube: https://www.youtube.com/watch?v=tkI5wGVjfX8

Overigens heeft de versie van 'Ali Osram' voor altijd dit liedje voor mij verpest. Als je wilt weten hoe dat klinkt moet je het maar zelf opzoeken.)

On topic: Waalwijk?

MissT schreef:

Overigens heeft de versie van 'Ali Osram' voor altijd dit liedje voor mij verpest. Als je wilt weten hoe dat klinkt moet je het maar zelf opzoeken.)

Naar deeeeze mooie kouwe laaaand

Deurne

Check - Deurnitiss

Yes, oké, een keertje een natuur-/scheikunde feitje over water:

Wat is het 'Mpemba effect'?

Het instant bevriezen van kokend heet water wanneer je het in een zeer koude omgeving in de lucht gooit. Toch?

Yes, Thom heeft het net fout.
Heeft er wel mee te maken. Het is dat water soms sneller bevriest als het heet is dan als het koud is.
Ik weet zelfs enkele van de verklaringen ervoor, hoewel het fenomeen nog niet volledig begrepen wordt, maar daar zal ik jullie niet meer vervelen.

Top Philip!

Jeuj!
Gaat u ook naar Spectre? Ik wel denk ik.
Ian Fleming, die het personage James Bond verzon, heeft dit personage gebaseerd op een hele rits geheim agenten die hij ontmoet heeft gedurende zijn tijd bij de British Naval Intelligence.
En voor een groot deel ook op een Nederlandse verzetsstrijder.

Wie?

Erik Hazelhoff Roelfzema

Dat is tenminste de enige verzetsheld die in mijn hoofd een smoking aanheeft. En hij deed ook dingen voor de queen undercover enzo.