1981

1870
Ik denk echt wel dat het zo vroeg al gebeurd zou kunnen zijn! Toen had je toch ook hoeren en zo ...
In Afrika hebben meneren ook al heel lang strings

Ik denk dat ze een jaartje later de unificatie van Duitsland ook gevierd hebben met gestringde vrouwmenschen

Ik gok tijdens de drooglegging in 1920.

Dit is typisch zoiets dat gebeurt als Duitsland Polen binnenvalt.

1939?

LauraFrancke

1966

Disco Pogo Stringelingeling Stringelingeling Stringelingeling

A damn het is nog 1939 ook, + 1 voor je redenering.
Waarschijnlijk waren ze in Amerika na de wallstreet-crisis financieel zo uitgekleed, dat de burgemeester vond dat de vrouwen er niet ook volledig uitgekleed bij hoefden te lopen. Dus tadaa toen kwam de string. Nou, hebben jullie toch nog wat geleerd vandaag.
Krekel jij mag weer.

toedels

Lisanne schreef:

A damn

Nee, gewoon nee.

Adam heeft zijn roeping gevonden: triviale feitjes goed gokken.

Verder hadden wij op de middelbare school ergens een poster van de evolutie van de onderbroek hangen met dit plaatje erbij:

http://plzcdn.com/ZillaIMG/e9361a229ef400a4588acc8e18684eea.jpg

En verder als je wikipedia aanhoudt, bestaat de string inderdaad al eeuwen.

Leuke vraag iig Lisanne ;D

Joashakvoort

iemand zou nu een boom op kunnen zetten over het begrip bestaan, waarschijnlijk bestaat iets pas in deze commerciële wereld wanneer het aan de lopende band geproduceerd wordt. zo dit was mijn van-het-topic-af toevoeging van de dag.

Klopt hoor Stephanie! Veel stammen liepen vroeger al in kleine stukjes stof. Bij burgemeester Fiorello LaGuardia kwam de eerste vermelding van de hedendaagse string (vanaf 1939 dus). En ene ontwerper Rudi Gernreich had weer de moderne string bedacht in 1974. Dus ja, je had inderdaad meerdere kanten op gekund met deze vraag haha. Ik vond het feitje van de naaktdanseressen alleen wel leuk dus dat wilde ik graag toevoegen aan jullie kennis. Dus dat. Goed plaatje ook wel trouwens.

Stayphanie schreef:

Adam heeft zijn roeping gevonden: triviale feitjes goed gokken.

Niks gokken, pure kennis ende slimheid.

Iemand die meerdere talen vloeiend spreekt, is een zogenaamde 'polyglot'. Onze eigen Frans Timmermans is er bijvoorbeeld zo één. Nu zijn er mensen die meer dan 6 talen kunnen spreken. Zo iemand noem je een hyperpolyglot. De Griek, Ioannis Ikonomou, is er zo één. Hij beheerste naast zijn moedertaal al het Italiaans, Duits en Russisch voor zijn 14e verjaardag. Best gaaf.

Mijn vraag is:
Wat is Ioannis' werk en hoeveel talen kent hij?

Me dunkt vertaler, en ik gok 20 talen

Buschauffeur, 18

Infiltrant voor de Griekse geheime dienst.
14

Beste man spreekt 32 talen en werkt voor de EU - als vertaler.

Alaberto heeft het goed. Hij werkt voor de EU Commissie en hij is nu bezig met zijn 33e taal.

Jij mag, dikke!

ö Dat is echt superveel! Hoe oud is hij inmiddels?

Thuis heb ik nog een ansichtkaart
waarop een kerk een kar met paard
een slagerij J. van der Ven.
Een kroeg, een juffrouw op de fiets
het zegt u hoogstwaarschijnlijk niets,
maar 't is waar ik geboren ben.
Dit dorp, ik weet nog hoe het was,
de boerenkind'ren in de klas,
een kar die ratelt op de keien,
het raadhuis met een pomp ervoor,
een zandweg tussen koren door,
het vee, de boerderijen.

Het eerste couplet van Wim Sonneveld's 'Het Dorp'. Prachtig lied, zoek maar op. (het lied is overigens geschreven door een partner van Sonneveld)

Maar over welk Nederlands dorp zingt ome Wim?