Het goede antwoord is 771 km!! Hiervan is 746,5 km elementbestrating en de overige 24,5 km asfalt-trottoir.
Voor een ontwerpopdracht betreffende het aanleggen van straatjes door bouwvakkers moest ik een inleiding schrijven. Leek me wel leuk en illustratief om in te vermelden hoeveel km stoep er eigenlijk wel niet in gemeente Groningen ligt, dus ik heb even de gemeente gebeld. Die hebben me ontzettend hard uitgelachen, maar hebben het wel voor me uitgezocht, omdat ze zelf toch ook wel nieuwsgierig waren :).

Mirjam(870km) en Maus Phoxy(672km) zitten exact even ver ervan af, maar in overgestelde richting (wat is de kans?)!! Aangezien Maus dit zonder de tip heeft gedaan, is de eer aan hem om onze kennis te verrijken met een feitje.

Kusje hoi!

Haha gaaf dit.

Er zijn veel dingen waarover je belasting moet betalen, en dat doe je altijd in euro's. Maar bij belasting die wordt geheven over een schenking of erfenis kan je naast met euro's ook met een ander betaalmiddel belasting betalen. Waarmee?

Goud?

Bitcoin

waardepapieren

Kunst

Natura

Wiebe heeft het goed, je kan inderdaad met kunst betalen.

Maurice schreef:

Wiebe heeft het goed, je kan inderdaad met kunst betalen.

Wat je allemaal wel niet leert in een jaar rechten ;)

Een aantal weken terug had ik een heel interessant gastcollege over TTIP van Robert Went, een vooraanstaand econoom.
Ik denk dat bijna iedereen wel iets gehoord heeft over dit controversiële handelsverdrag met de Verenigde Staten.
Toch is er met Canada een bijna identiek handelsverdrag in een veel verder stadium van onderhandelingen, maar hoor je hier bijna niks over.

De vraag; Hoe noemen ze dit handelsverdrag met Canada?

CETA, Comprehensive Economic and Trade Agreement

ChickieCETA

Abactis, jij mag.

Roemenië,het land waar onze grote vriend Albert nu zit, merkt wat TTIP allemaal met zich meebrengt. Interessant artikel om te lezen; http://www.rtlnieuws.nl/economie/home/roemenie-voelt-ttip-nu-al

Tjirp tjirp, duurt lang

Mensen die mij 'tjirp tjirp' noemen zijn eigenlijk superkansloos.
The more you know.

Nu echt feitje.
Simo Häyhä alias 'De witte Dood' was een Finse scherpschutter die tijdens de tweede wereldoorlog actief was. Zes dagen voor het einde van de oorlog werd hij in het gezicht geschoten maar hij overleefde het en werd uiteindelijk 96 jaar oud.
Het bijzondere aan hem was dat hij helemaal geen soldaat was voor de oorlog maar boer. Bovendien schoot hij zonder scope en in temperaturen die regelmatig daalden tot onder de -40 graden Celsius.

Leipe shit of niet dan!

In 1940 had hij een redelijke goeie killstreak over een tijdsspanne van 3 maanden. Hoe veel 'confirmed kills' had Simo tijdens deze 3 maanden? U mag er 10 boven of onder zitten.

500

159

Ik hoorde dit verhaal in Combat Dealers op Discovery Channel, maar weet het getal niet meer. Ik gok 520

Volgens mij 152 of 157, dus ik zeg 155

166

96