Grietje_Eva

Hij zegt het alsof het Spietje een huisdier is dat hij te eten gaat geven.

Is dat niet zo'n schuin stuk hout dat je onder de deur trapt om hem open te houden?

Spietje, kom eens even hier jij.

Erwin, dat is nog het antwoord wat het meest in de buurt komt van wat een spietje is. Het heeft inderdaad te maken met hout, en wel met vloeren. En het is inderdaad ook een soort van wig. Zo, genoeg aanwijzingen lijkt me.

MrMaurits schreef:

Spietje, kom eens even hier jij.

Erwin, dat is nog het antwoord wat het meest in de buurt komt van wat een spietje is. Het heeft inderdaad te maken met hout, en wel met vloeren. En het is inderdaad ook een soort van wig. Zo, genoeg aanwijzingen lijkt me.

Jij hebt zeker net laminaat gelegd?

Yntse schreef:

MrMaurits schreef:

Spietje, kom eens even hier jij.

Erwin, dat is nog het antwoord wat het meest in de buurt komt van wat een spietje is. Het heeft inderdaad te maken met hout, en wel met vloeren. En het is inderdaad ook een soort van wig. Zo, genoeg aanwijzingen lijkt me.

Jij hebt zeker net laminaat gelegd?

Klopt :) En als het niet binnen 4 uur geraden wordt, mag wat mij betreft Erwin de volgende vraag verzinnen.

Erwin mag wat mij betreft wel, maar is een spietje dan misschien die stukjes laminaat/hout dat je tegen de muren zet zodat je én je laminaat/parket er mooi strak in krijgt en je daarna je plintjes er goed in kan timmeren?

Jaa het zijn inderdaad die dingen die je tussen het laminaat en de muren zet om de afstand goed te houden. Ze kunnen van allerlei materialen gemaakt zijn, maar het idee is wel dat ze allemaal even groot zijn, omdat je anders niet weet wat de afstand tot de muur precies is.

MissT schreef:

Erwin mag wat mij betreft wel, maar is een spietje dan misschien die stukjes laminaat/hout dat je tegen de muren zet zodat je én je laminaat/parket er mooi strak in krijgt en je daarna je plintjes er goed in kan timmeren?

Dan denk ik dat jij nu mag

Oke, dan maar een goed gereformeerd vraagje:

Naar welke plek(ken) is de Synode genoemd die geleid heeft tot de Vrijmaking in 1942?

Ik dacht dat de vrijmaking in '44 was

Synode van Dordrecht?

Peterheid schreef:

Ik dacht dat de vrijmaking in '44 was

Dat klopt, maar de aanleiding daarvan was begonnen bij een Synode die allerlei controversiële dingen deed en zei tussen 1939-1942, en die de aanleiding vormde voor de bezwaren van onze goede amici Schilder en Greijdanus.

Laat ik dan ook even mijn vraag herformuleren.
Naar welke plek(ken) is de Synode genoemd die de aanleiding heeft gevormd tot de Vrijmaking in 1944?

Yntse, helaas niet Dordrecht..

Synode van Ede?

Grietje_Eva

LTdeLange schreef:

Synode van Ede?

Was die niet afgelopen jaar?

Grietje_Eva schreef:

LTdeLange schreef:

Synode van Ede?

Was die niet afgelopen jaar?

Ja die was vorig jaar.

EliseReinders

Kampen en Zwolle?

Hardenberg!

Boekel

Goede antwoord(en) zitten er nog niet bij.

MissT schreef:

Goede antwoord(en) zitten er nog niet bij.

Haha, leuke hint. (Heb het stiekem even opgezocht)