Joashakvoort schreef:

Ik heb anders nog wel een leuk triviaal feitje. Welke twee GSV'ers hebben afgelopen soos onbeschaamd lopen zoenen?

Openbaar topic

Stabbles schreef:

Joashakvoort schreef:

Ik heb anders nog wel een leuk triviaal feitje. Welke twee GSV'ers hebben afgelopen soos onbeschaamd lopen zoenen?

Openbaar topic

Zie het openbaar maken als vervanging van het glas bier over je bakkes.

Grietje_Eva

jaspermann schreef:

Stabbles schreef:

Joashakvoort schreef:

Ik heb anders nog wel een leuk triviaal feitje. Welke twee GSV'ers hebben afgelopen soos onbeschaamd lopen zoenen?

Openbaar topic

Zie het openbaar maken als vervanging van het glas bier over je bakkes.

Die straf telt toch alleen fysiek op soos, niet overal ter wereld (terwijl soos toevallig open is)? Anders is dit een hellend vlak.. ;p

Stop maar, hij heeft zijn reactie al verwijderd

Feit dat Stephanie en Stabbles massaal reageren, ga ik voor hen. Klopt dat Joas? Mag ik dan de vraag stellen?

Waren het Wim en Moesker Jr.?

Alaberto schreef:

Feit dat Stephanie en Stabbles massaal reageren, ga ik voor hen. Klopt dat Joas? Mag ik dan de vraag stellen?

Nee. Ik was al en Joas moet zijn mond houden en dat doet hij ook gelukkig.

Maar goed, komt 'ie:
Wat is het Voynich manuscript en waar staat het om bekend?

Dat was een manuscript geschreven rond de 15e eeuw, waar een boel tekeningen van onbekende planten in staan in een taal die tot op de dag van vandaag niet geïdentificeerd of gekraakt is. Voynich was de naam van de boekhandelaar die dit manuscript kocht.

Okdoei. Jij bent.

Frits, geen zorgen, je mag er zijn (L)(K).

Een eenvoudige, maar met gokken kom je er niet: wat is een spietje, en waar gebruik je zoiets voor?

Een spietje is een soort van verontschuldiging in het Gronings nádat je iets gedaan hebt waar je later spijt van kreeg. Dan stap je op diegene af, en zeg je: 'spietje', het equivalent van 'dat het je spijt' in normaal Nederlands.

MartijnTimmermans

Dat zit o.a. in de motor van een brommer, ik weet niet precies waar het voor is maar bij mij ging dat ding constant kapot :p

Grietje_Eva

Motor:*

MartijnTimmermans schreef:

Dat zit o.a. in de moter van een brommer, ik weet niet precies waar het voor is maar bij mij ging dat ding constant kapot :p

Klopt, stukje metaal in de vorm van een halve cirkel die een vliegwiel vast zet op een krukas.

@Albert: punten voor de originaliteit :)

@Thom&Timmy: neen, helaas. Google leert me dat zo'n ding een spie heet, en ik ben niet naar het verkleinwoord daarvan op zoek. Het is, tussen twee haakjes, ook geen verkleinwoord van spiet, mocht je dat denken.

Een beerenburg cola heet op Urk een speatje ('ea' klinkt als èè). Iets in die trant?

Stayphanie schreef:

Een beerenburg cola heet op Urk een speatje ('ea' klinkt als èè). Iets in die trant?

Maar dat komt volgens mij van "spatje", wat "borreltje" betekent.

Nee, helaas. Daarnaast dient een spietje wel een praktisch nut. Tenzij dronken worden praktisch is.

Grietje_Eva

Ik geloof niet dat iemand het weet dan.

Misschien helpt het als je het iemand hoort zeggen
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/9d/Nl-spietje.ogg