Volgens mij klinkt het als een zonnige datum, dus geen november. En het is een datum die elke keer terug komt in de geschiedenis van de Serven, vanaf een paar eeuwen geleden, maar ook gebeurtenissen rond Milosevic hebben met die datum te maken. Aaah ik kan er gewoon niet helemaal meer op komen en ik word er gek van dus ik ga het zo even zoeken hoor. Ik was er voor dat tentamen vrijwel zeker van dat ik deze vraag zou krijgen dus ik had het rijtje belangrijke gebeurtenissen uit mijn hoofd geleerd. Maar nu blijkt dat mijn hoofd het vergeten is. Ik ben oud geworden.

Is dat niet die datum waar de serven zo'n veldslag hadden gewonnen van de Turken? 23 Augustus?

Haha, niet alles geloven wat de Serven zeggen, Dijkebal! De Serven zijn afgeslacht op het Merelveld (de slag die jij bedoelt in 1389). De dag dat hun Prins Lazar overleed, is een heilige dag voor de Serven geworden. Dat was niet in augustus. Nelian heeft gelijk dat die datum telkens terugkomt in de Servische geschiedenis. Op diezelfde dag (in 1914) schoot Princip Franz Ferdinand dood, op diezelfde dag (in 1941) zette Stalin Tito uit de Cominform, op diezelfde dag (in 1988) gingen de botten van Lazar in een kist op tournee door Servie, en op diezelfde dag (in 1989) sprak Milosevic in Kosovo voor honderdduizenden aanhangers en werden er posters verkocht waarop de beste man stond afgebeeld naast Jezus en Lazar. En, last but not least, op diezelfde dag (in 2001) werd Milosevic uitgeleverd aan het Joegoslavie-tribunaal in Den Haag. Het is gewoon eng, die datum. Maar wat is nu die datum?

Nelian, erg knap dat je de echte naam van Tito wist!

Maurice, heel knap dat je dit allemaal weet... Wikipedia?

edit: dit was Jurjen die Maurice zijn wijsheid in twijfel trekt.

Nee hoor, gewoon de MOES*-minor.

  • Midden- en Oost-Europese Studies.

1/2 3/4 H/V
H/V 1/2 3/4
H V ?

Wat hoort op de plaats van de "?"?

P

Papier!

Voor de toiletzitters onder ons: hoeveel dagen heeft een gemiddelde zestiger op het toilet doorgebracht?

vanDijk schreef: P

Nee toch!

Mausie schreef: Voor de toiletzitters onder ons: hoeveel dagen heeft een gemiddelde zestiger op het toilet doorgebracht?

Een man of een vrouw?

Schijnt geen onderscheid tussen te zijn. Beide verslijten ongeveer evenveel dagen op het toilet.

300 dagen

Nee, te veel.

ok, is ook wel logisch na een berekening.

80 dagen

123 dagen

Cobie is nog het warmst, maar het kan nog wel wat warmer.

meer of minder?

meer

160 dagen