Een maand

7 jaar

22 jaar

Miljoenmiljaar

Weekje. Max.

Goed antwoord zit er nog niet tussen. Tip: doordat deze schulden werden afgelost, werd Ceaușescu nog minder populair dan-ie al was en afgezet voordat hij en zijn vrouw het loodje legden.

9 jaar

Dit is het meest triviale feit of triviaalste feit wat ik ooit gehoord heb.

Boedi schreef:

9 jaar

Lekker Hendrik. Correctamundo.

You're up

Educated guess.

We kennen sinds kort allemaal amice Westendorp, aka Fiep, fiepie, VIP.

De echte Fiep is bekend geworden door tekeningen bij de verhalen van Annie M.G. Schmidt. Jip en Janneke was vroeger altijd in een krant te lezen. Welke krant was dat?

Noo, dit zou ik zeker moeten weten :(

Telegraaf?

Het Parool.

Mark heeft het goed.

Oke een vraag over een van mijn favoriete anekdotes over innovatie:
Hoe is ooit bepaald wat de grootte moest zijn van het gaatje in het midden van een CD?

Philips medewerker die een dubbeltje op tafel legt; dit gaat'm worden, basta.

Alaberto schreef:

Philips medewerker die een dubbeltje op tafel legt; dit gaat'm worden, basta.

Correct. Als antwoord op de vraag 'hoe groot moeten we het middelste gaatje maken' kwakte onderzoeksdirecteur Joop Sinjou een dubbeltje op tafel. Hierdoor was de internationale standaard gezet.

Gekkigheid.

Voetbalvraagje:

Ik zag gisteren Roma - Barca, en het deed me pijn dat er geen Nederlander actief was bij één van deze mooie clubs.

Het is ook een tijdje geleden dat een Nederlander 'succes' had tijdens de mooiste wedstrijd van Spanje 'El Clasico'. De laatste keer dat er Nederlands succes was, en met dat laatste bedoel ik 'scoren in El Clasico', scoorden er zelfs twee Nederlanders.

De vraag luidt dan ook; Wie waren de laatste twee Nederlanders die scoorden in El Clasico, de wedstrijd tussen Real Madrid en FC Barcelona?

Robben, van Nistelrooij

Correctamundo